Het is 11 mei 2025 20:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur de allereerste
 de allereerste
BerichtGeplaatst: 07 maart 2012 12:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ik vind dit altijd een van de mooiste bloempjes ! weet niet precies hoe ze heten :shock maar dat maakt ze niet minder mooi ! dit was de eerste die los ging !

exif:
1/80s
f/8.0
iso200

f1
Fotografie

bedankt voor het kijken

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 de allereerste
BerichtGeplaatst: 07 maart 2012 13:46 
Lid
Fotografie

ook hier zit de belichting op het randje, de comp. kan ook wat speelser en/of spannender, probeer eens het bloempje van opzij te nemen ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 de allereerste
BerichtGeplaatst: 09 maart 2012 12:18 
Lid

Geslacht: Man
Ik weet niet wat het is met jouw foto's maar op de één of andere manier zijn ze nooit echt scherp.
Gebruik je een statief of doe je alles handheld? Bij handheld zie mijn onderstaande verhaaltje.

Bij deze foto heb ik de fout in de exif kunnen opsporen. Je gebruikt 1/80sec. bij een 100mm lens. Beter is 1/100 of nog sneller. In het geval van deze foto kan het dus bewegingsonscherpte zijn.
Fotografeer met een sluitertijd die minstens zo snel is als de brandpuntsafstand van je objectief.
Dus bij een 100mm lens minstens 1/100sec. Bij een 150mm lens minstens 1/150sec. Bij een 200mm minstens 1/200sec enz. enz.
Lukt het je niet om aan de gewenste sluitertijden te komen icm een bepaald diafragma kun je de iso omhoog gooien om toch de gewenste sluitertijd te halen.

Misschien moeilijke materie voor je maar als het eenmaal begrijpt zul je dit terug zien in je foto's die opeens veel scherper ogen.
Sluitertijd, diafragma en iso vormen als het ware een driehoek, zie:

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/belichtingsdriehoek/

Succes.

Ik zal je eens een beetje op sleeptouw gaan nemen zodat je toch tot goede resultaten zult komen :proost

de allereerste
BerichtGeplaatst: 09 maart 2012 12:23 
Lid
Fotografie

heej dicasa ! daar had ik nog nooit over nagedacht :O heel erg bedankt ! ik ga er mee aan het werk :D fijn dat je me wilt helpen !!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp