Het is 20 jul 2025 17:41

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur klaproos
 klaproos
BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 00:26 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Op een zonnige dinsdag middag besloot ik eens klaproos te fotograferen. Ik had op internet een soort van techniek gevonden waar je met je flits tegen de zon in moest flitsen, dit heb ik dus uitgeprobeerd. Zelf vind ik het jammer dat die knop voor de lens zit maar zo zag het er op dat moment uit en heb ik besloten het niet weg te halen. Ook heb ik het idee dat niet niet helemaal goed gefocust is op de klaproos.

Laat een reactie achter (heel graag zelfs) met een feedback en tips. Het zou ook fijn zijn als je een antwoord op de vraag: hoe zou jij het doen?, willen geven. Alvast bedankt

Fotografie

135mm
f3.5
ISO: 100

Laatst bijgewerkt door Dinel op 10 jun 2012 00:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 klaproos
BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 00:32 
Lid

trouwens als iemand weet hoe ik hem in betere kwaliteit hem op het forum kan plaatsen laat het me weten want dit is een beetje heel slecht zo

gelukt ik had hem niet als JPG

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 klaproos
BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 13:49 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Eens met de commentaren van Anton en kan er dus niet veel aan toevoegen..
Deze foto is het voor mij niet nee.. sorry.. :blush

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 klaproos
BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 19:19 
Lid

Dus ik zou hem voor de volgende keer met meer verschillende licht omstandigheden proberen te maken?
anton2000 schreef:
Ik denk dat hier het één en ander mis is gegaan met de bewerking of het maken van de foto.
Ik zou je aanraden eerst wat foto’s te maken met het licht mee, of half op het licht te fotograferen, en daarna pas in tegenlicht.
Indien je in wilt flitsen bij dit soort foto’s zou ik je adviseren dat eerst uit te proberen met wat kleinere objecten in wat gecontroleerde omstandigheden, zodat je weet en berijpt wat je aan het doen bent.
Bij het zomaar wat doen en min of meer op geluk schieten leidt vaak tot het tegenovergestelde en roept veel vragen op, vaak is de lol er dan snel vanaf.

De foto heeft vreemde kleuren, is niet scherp en heeft veel storende factoren rond je klaproos.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp