Het is 21 jul 2025 14:31

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ijs
 Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 21:07 
Lid
Offline op het foto forum

Fotografie

Gelijk maar in het diepe dan. Maar als ik hem zo zie vind ik het schrikbarend!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 21:12 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit is een beeld dat met de menselijke ogen in de werkelijk beter wordt waargenomen, we zien dan de diepte onder schilfers ijs.

Nu zo recht van boven is het een vrij platte plaat geworden. Structuren en vormen zijn mooi van ijs, maar de grasjes erom niet zo aantrekkelijk.

Nu is de hamvraag kan je dit beter in beeld brengen. Ik zou dan zelve kiezen voor een extreme closeup met macro, en gaan voor een detail in het ijs. Met een standaardzoom objectief vermoed ik dat ik dit onderwerp had laten liggen.

Niet bang zijn voor commentaren, is je eerste stap en we hebben die allemaal gemaakt :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 21:12 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
:haha.... Je moet natuurlijk wel een foto plaatsen waar je op z'n minst een beetje tevreden over bent ;)

Je mist hier scherpte en de kijkhoek had spannender gekund. Bedenk goed wat je over wilt brengen met je foto en leg hier de aandacht op. (kweet het, verre van makkelijk. Maar met veel oefenen gaat het steeds beter lukken)

Succes ermee!

Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 21:24 
Lid
Fotografie

Het is altijd lastig om iets dat je met je eigen ogen ziet ook goed met de camera vast te leggen. Dat probleem heeft iedereen, zeker als je net begint :)
Ben niet bang om foto's hier te posten, we zijn er om je te helpen betere foto's te maken.
De foto die je geplaatst hebt is qua formaat wat aan de kleine kant (minimale grootte is 700pixels aan de lange zijde). Ik snap wat je wil vertellen met je foto maar het beeld dat je op de foto weergeeft is helaas niet zo spectaculair als het er in het echt waarschijnlijk heeft uitgezien.
Je zou eens met een heel laag standpunt kunnen proberen, zodat je een beetje van de zijkant tegen het ijs aankijkt en iets meer omgeving ziet. Ander idee kan zijn om meer omgeving mee te nemen en het ijs als klein onderwerp erin te hebben.

Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 21:34 
Lid

Ik snap wat jullie bedoelen. Ik las net ook iets over nascherpen. Geen idee wat dat precies is maar dat ga ik uitzoeken.

De foto heb ik geplaatst via tynipic. Met photobucket lukte het niet. Kon me niet registreren.

Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 21:57 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

de foto graag groter plaatsen anders moet ik dit topic sluiten ;)
► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 22:16 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

en je kunt de foto boven verwijderen en groter plaatsen door op bewerk te klikken ;)

Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 22:18 
Lid
Fotografie

Code:
[img]http://i49.tinypic.com/2llka4y.jpg[/img]

Ijs
BerichtGeplaatst: 13 jan 2013 22:54 
Lid
Fotografie

Vlinder, gebruik je iets van nabewerkingsprogramma's? Misschien een idee om iets van Photoshop aan te schaffen, of te verkrijgen?

Ijs
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013 11:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Zo de kop er is af Vlinder en nu maar groeien ;) Je hebt al hele mooie aanwijzingen gekregen maar die van Annemiek vond ik eigenlijk wel een hele goede, plaats iets waar je zelf tevreden over bent :D

Ik heb zelf gemerkt dat fotograferen je leert op een andere manieren te kijken, ga dus regelmatig eens door de knieën, misschien zelfs eens op je buik en dan zien de onderwerpen er ineens heel anders en spannender uit.

Geduld leer je naar mijn mening ook van fotografie, in het begin vind je alles prachtig en met de tijd wordt je steeds kritischer wat je wilt fotograferen ;)

Groetjes, Mo

Ijs
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013 13:22 
Lid

Bedankt voor jullie tips.

Nu staat de foto er toch ineens groter terwijl het gisteravond echt niet lukte. Ik moet nog veel leren. Heel veel zelfs. Maar ik heb het oefen forum ook ontdekt dus ik ga aan de slag.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp