Hey Frans,
Ja ik vind het nog erg lastig om de camera goed in te stellen. Een vriend van me die in Italië woont en professioneel fotograaf is adviseerde me om te fotograferen op manueel omdat dat ook de stand is waar ik uiteindelijk naar toe wil. Dan is het in het begin wel lastig maar naar mate ik meer ervaring zou krijgen, zou het steeds eenvoudiger worden zei hij. Toen ik die bewuste dag door de groote peel liep, en je constant een andere belichting hebt wanneer je door de natuur loopt, merkte ik wel dat het erg lastig is om de juiste instelling te selecteren per situatie. De 2e keer toen ik daar ben gaan rondlopen heb ik op automaat gefotografeerd, omdat er tijdens het eerste bezoek veel foto's veel te donker waren. Maar dan heb ik weer het idee dat ik de uitdaging mis.
Wellicht is het iets te ambitieus om nu al hier op dit forum rond te hangen, omdat ik net kom kijken in de wereld van fotografie. But if you want to be the best you need to learn from the best.
Bij mijn volgende ronde zal ik de Av-stand gebruiken. Kijken wat dat voor resultaat oplevert.
Ik zat inderdaad heel dicht met de camera op het onderwerp. De reden dat het onderwerp iets uit focus is, komt waarschijnlijk door de wind.
Adviseer je de Av-stand voor in het begin voor elke situatie?
En is het als beginner verstandig om ISO op auto te zetten?
Bjorn studio's inderdaad, zoals ik al zei in de thread "even voorstellen" ik ben erg ambitieus