Onbeantwoorde berichten | Actieve onderwerpen
►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.
Auteur |
Bramenblaadjes in wintertooi + screenshot raw bewerking |
Frans
|
Bramenblaadjes in wintertooi + screenshot raw bewerking Geplaatst: 18 jan 2019 15:19 |
|
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
|
Fraai beeld met de door jou gesignaleerde euvels.
Kun je een screenshot plaatsen van de lagen in het geopende psd-bestand. (Handig is wel als de laagnaam iets zegt over de bewerking.)
SHIFT+COMMAND+5 op de Mac uit mijn hoofd.
|
|
Omhoog |
|
 |
frako
|
Bramenblaadjes in wintertooi + screenshot raw bewerking Geplaatst: 18 jan 2019 16:52 |
|
|
Technisch mischien niet volmaakt maar gevoelsmatig vindt ik dit een heel mooie foto. Ruis stoort mij absoluut niet.
|
|
Omhoog |
|
 |
Frans
|
Bramenblaadjes in wintertooi + screenshot raw bewerking Geplaatst: 19 jan 2019 15:40 |
|
|
Unsharp Mask in Photoshop heeft drie waarden: Amount Radius Treshold
Eventueel afzonderlijk voor donkere en lichte tonen bij double USM.
Amount vermeld je niet. Ik werk standaard met 300. Maar moet dan vaak wel de opacity verminderen. Radius is afhankelijk van de fijnheid van de details. Hoe fijner hoe lager. 0,6 zou hier wellicht wat minder mogen. Treshold bepaalt hoe groot de contrastverschillen moeten zijn voor er verscherping wordt toegepast. Kom meestal uit rond de 12. Om de waarden te bepalen kun je best op 60% vergroting kijken naar de achtergrond. Vooral egale vlakken met weinig textuur laten snel tuis zien bij te lage treshold.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jo
|
Bramenblaadjes in wintertooi + screenshot raw bewerking Geplaatst: 20 jan 2019 16:00 |
|
|
|
Omhoog |
|
 |