Het is 03 mei 2025 14:18

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Wit bloempje
 Wit bloempje
BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 18:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Foto's zijn gemaakt met telefoon.

Met flits.
Fotografie

Zonder flits.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Wit bloempje
BerichtGeplaatst: 15 mei 2021 20:57 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik vind zonder flits mooier.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar het oranje hartje van de bloem vind ik de kleur daar veel mooier.

Dat wil niet zeggen dat met flits altijd slechter is. Maar dan bijvoorbeeld flitser los van de camera en met een diffuser ervoor of indirect via een reflector. Dan kan een stuk verkreukeld zilverpapier zijn.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Wit bloempje
BerichtGeplaatst: 19 mei 2021 20:38 
Lid
Fotografie

Ik volg Frans in zijn flitser-redenering, qua belichting vind ik F2 de betere, qua compositie F1. Al zijn de mogelijkheden met een telefooncamera beperkt, mag je toch stellen dat ze prima zijn in scherpte en detail !

Wit bloempje
BerichtGeplaatst: 21 mei 2021 19:30 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik moet toch vaker camera pakken, maar mis dan de inspiratie op 1 of andere manier.

Wit bloempje
BerichtGeplaatst: 21 mei 2021 19:44 
Lid

Ik vind foto 2 de beste.

Als je geen inspiratie hebt dan moet je er op uit gaan, camera meenemen, maar alleen foto's maken als je daar zin in krijgt. Ik fiets wel eens een rondje met een camera en 4 lenzen op m'n rug, en als ik thuis kom dan heb ik er niets mee gedaan, dan is het alleen maar een soort extra sportschooloefening geweest. Ook ligt de camera regelmatig in de kofferbak van de auto, terwijl er bij thuiskomst niets mee gedaan is. Dat is dan ook helemaal niet erg. Het gaat er om dat je hem bij je hebt als je zin krijgt om een foto te maken.
Als je jezelf oplegt dat je foto's moet maken "omdat je de camera bij je hebt" dan is juist dat vaak killing voor je inspiratie. Het moet nooit een moeten worden. Dan gaat de lol er af.
Als het lastig is om de camera altijd bij je te hebben dan kan een goede tas vaak helpen. Iets met twee banden op de rug werkt voor mij goed.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp