Mijn vrouw en ik gaan de komende 6 maanden een moeilijke tijd tegemoet.
Het is medisch noodzakelijk dat er na 4 jaar een vervolg aan de chemo-therapie gegeven wordt.
Vanaf Donderdag starten we met een nieuwe chemo-kuur, die in zijn totaliteit 6 maanden gaat duren.
We gaan er met z’n tweeën voor, een ander alternatief is niet erg aantrekkelijk.
In een persoonlijk gesprek met mij, heeft de hematoloog erop aangedrongen dat ik met mijn fotografie probeer door te gaan.
Hij is zelf ook een fotograaf en dacht aan stacking van bloemen etc. Dit kan voorlopig in de thuis situatie.
Dus heb ik mijn Camranger met de 100 mm macro en tussenringen opgezocht en weer de eerste schreden op het foto-stacken gemaakt.
Hetgeen moet uitmonden in landschapsfotografie in HDR met 3 belichtingen, ieder met focus-stacking. Voorlopig even vanuit mijn hobbykamer het focus-stacken weer onder de knie krijgen.
Dit met de CanonR, moest nieuwe kabel aanschaffen en na contact met Camranger alles weer aan de praat gekregen. Foto is gestackt met Helicon focus, die ook nog werkte (levenslang).
Hier de eerst stack met tevens de realisatie.
Ik zal wisselend op het forum aanwezig zijn, maar hoop wel het nodige materiaal te kunnen plaatsen. Afhankelijk hoe een en ander zich ontwikkeld.
Deze stack bestaat uit 50 opnamen met diafragma 2.8 op statief. Minimale bewerking, geen verscherping nodig.
Klik op plusje voor juiste weergave
1.
Opstelling