Het is 19 apr 2024 20:33


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Paddestoelentijd !
 Paddestoelentijd !
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009 19:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16
Woonplaats: Weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vanmiddag effe met de kids de bos in gegaan.
We lagen gezellig met zijn drieen op de bosgrond, krijg je leuk perspectief zullen we maar zeggen.
Alle comments is welkom, zoals gewoonlijk.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

De vraag bij foto 4 en 5 is te flitsen of niet, je krijgt in ieder geval een geheel andere sfeer.

Groetjes,

Timbre


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Paddestoelentijd !
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009 20:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 353
Woonplaats: Belgie (Beernem)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
foto 1 vind ik de beste ,alleen wat eng ingekaderd ,bij foto 2 zou ik mijn f getal naar beneden brengen,grotere lensopening (hier f 16) dat zou tengoede komen voor je scherptediepte en krijg je een rustiger achtergrond (waziger) bij foto 3 hetzelfde (de pado's staan er wel mooi scherp op) wat 4 en 5 betreft ,ik persoonlijk zou zo weinig mogelijk flitsen en zoveel mogelijk van de natuurlijke belichting gebruik maken desnoods vanop een statiefje of vaste ondergrond zodat je met een langere sluitertijd kan werken foto 4 en 5 zijn ook naar mijn smaak wat eng ingekaderd .
ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Paddestoelentijd !
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009 22:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2006
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
wat betreft 4 en 5 (WAAROM GEEN NUMMERS BIJ DE FOTO'S) gaat mijn voorkeur uit naar de laatse, om 2 redenen de eerste de sfeer en de 2e je DOF is veel minder, dus de storende dennenaalden zijn dan niet prominent in beeld.
In #1 zijn storende elementen in beeld te weten: grasjes voor en achter de paddo en een takje achter de paddo rechts.
In #2 het zelfde probleem, paar flinke "balken"in de achtergrond, die je best even had kunnen verwijderen, zeker als je op je LCDschermpje had gekeken.
Ook in #3 zie ik een storende tak in de achtergrond omhoog komen.

Het lijkt misschien veel kritiek, maar als je dit soort onderwerpen fotografeert is het heel belangrijk om te kijken of er geen storende elementen in de omgeving zijn. Want de paddo's heb je er goed op staan, niets mis mee, maar het is de omgeving die afbreuk doet aan je opnames. (vergelijk een portret met in de achtergrond electriciteitsdraden en andere zooi, is ook niet een geslaagd iets)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed