Het is 04 mei 2025 22:51

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Helleborus
 Helleborus
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010 11:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
niet alleen een tulp uit de vaas geplaukt, maar ook een bloempje van mijn Helleborus afgeknipt.
staat nu in een borrelglaasje op tafel, dus we blijven zorgzaam met de natuur :)

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Exif allen 320 iso

#1 1.3" f25
#2 1/3" f14
#3 1/8" f14
#4 1/3" f14
#5 1/5" f14

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Helleborus
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010 12:01 
Lid
Fotografie

hopelijk werden deze vanuit de vrij hand geschoten , ze zijn niet geheel scherp .
De kleuren komen niet goed over , heb de foto eens binnen gehaald en denk dat je de ruis en de niet egale achtergrond hebt willen verdoezelen maar het komen de kleuren van je onderwerp zeker niet ten goede .
iets verscherpen en de contrasten de hoogte injagen en je hebt betere resultaten .
Ps als je op een glasplaat werkt zoals foto 5 moet deze wel steriel proper zijn .

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Helleborus
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010 11:59 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
micka schreef:
hopelijk werden deze vanuit de vrij hand geschoten , ze zijn niet geheel scherp .
De kleuren komen niet goed over , heb de foto eens binnen gehaald en denk dat je de ruis en de niet egale achtergrond hebt willen verdoezelen maar het komen de kleuren van je onderwerp zeker niet ten goede .
iets verscherpen en de contrasten de hoogte injagen en je hebt betere resultaten .
Ps als je op een glasplaat werkt zoals foto 5 moet deze wel steriel proper zijn .

Bedankt voor je opmerkingen.
Het probleem was niet ruis, maar het vilt dat ik als achtergrond gebruikte, liet te veel lichtvlekken door. Daarom dat op zwart gezet. Wat de onscherpte betreft, zijn van een statief genomen want niemand kan 1/3" zo scherp krijgen zoals hier getoond.
Trouwens ik kan mij niet vinden in jouw opmerking over onscherpte, want de bladranden zijn zaagscherp en bij #2 is de tekening in het vruchthuis te zien.

Helleborus
BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 19:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik ga met Malu mee voor de keuze.
De andere zijn niet zozeer onscherp, maar ik denk dat de scherpte op de verkeerde plek ligt om de foto aantrekkelijk te maken om naar te kijken.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp