Het is 19 apr 2024 09:18


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 11:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1623
Woonplaats: Leiderdorp
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
in het enige straaltje zonlicht een heel klein paddestoeltje.
Vinden jullie dat hij gelukt is?
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 15:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind hem mooi, en bijna eetbaar. Ik zou je echter een kwastje meewillen geven. Laat geen sporen :) na en geen schade, maar wel een schone fungi.

Verder vind ik hem/haar er cht smakkelijk uit zien. Dus vier kazen erover en knagen :)

Mooi belicht ed.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 16:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40252
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
het koraalzwammetje staat er mooi op :up een kwastje meenemen helpt niet bij deze plakkerige zwam ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 17:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel lastig plantje, zo egaal van kleur heb jeweinig structuur op het plantje zelf, en proeft de foto wat vlak.

Statief en lange sluitertijd zouden de scherptediepte dekkend kunnen maken, waardoor je door de 'geweien' diepte wint en het oog wat meer houvast krijgt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 19:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1623
Woonplaats: Leiderdorp
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Bedankt voor het advies.
@ Duckie, het paddestoeltje was ongeveer maar anderhalve centimeter. Ik zou daar nooit met een kwastje aan durven zitten. Het was zo fragiel.
@ Tony , nu weet ik hoe hij heet en dat hij plakt, zo zag hij er ook wel uit, dank je wel.
@ Mendel, een statief? :unsure hij groeit op de grond, dan krijg ik toch een heel ander soort foto of is er een handigheidje? (weet je trouwens wel hoe zwaar mijn tas al was met 30 graden klimmend in de Ardennnen?) :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 07:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.5cm aha dat is indeed geen maaltijd :) Wel goed dat je hem dan zag staan. En idd kwastje met plakkerige onderwerpen niet handig, maar dat zwarte stokje??? had je er dan misschien wel uit kunnen peuteren?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 07:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 76
Woonplaats: Beuningen (gld)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Bij mijn statief kan ik de standaard waar de camera op staat omdraaien, dan hangt de camera dus onder het statief (kikkerperspectief), dan maak je wel een foto op de kop, maar die heb je zo gedraait op de pc. Misschien dat dit met jou statief ook kan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 10:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nightfly schreef:
Bij mijn statief kan ik de standaard waar de camera op staat omdraaien, dan hangt de camera dus onder het statief (kikkerperspectief), dan maak je wel een foto op de kop, maar die heb je zo gedraait op de pc. Misschien dat dit met jou statief ook kan.


Gewoon die middenzuil afzagen. Het is toch een ding die in de weg zit. Uitschuiven is niet aan te raden en als je een lagere perspectief krijgt door een lager statief hoe je ook niet op zijn kop te fotograferen en instellen.

Er zijn ook vaak korte zuilen, Manfrotto heeft die altijd maar waarom ze die dingen niet standaard monteren???


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 11:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1835
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nightfly schreef:
Bij mijn statief kan ik de standaard waar de camera op staat omdraaien, dan hangt de camera dus onder het statief (kikkerperspectief), dan maak je wel een foto op de kop, maar die heb je zo gedraait op de pc. Misschien dat dit met jou statief ook kan.
Mijn statief kan dat ook, maar erg handig vind ik het niet. :DD
Als je geen soortvan live-view hebt, en dus door de zoeker moet kijken, moet je meestal zelf ook ondersteboven erdoorheen kijken omdat anders de zoeker een beetje vervormt.

Fotografie
(als het plaatje niet werkt, klik dan hier)
Zo'n ministatiefje is ook niet erg om bij je te hebben, al zal het het gewicht van een teletoeter natuurlijk niet kunnen dragen.
Oud doekje mee om als kussentje de lens te dragen op de grond en je komt al een heel eind. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 09:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1623
Woonplaats: Leiderdorp
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
duckie schreef:
1.5cm aha dat is indeed geen maaltijd :) Wel goed dat je hem dan zag staan. En idd kwastje met plakkerige onderwerpen niet handig, maar dat zwarte stokje??? had je er dan misschien wel uit kunnen peuteren?


Dat ik hem zag staan was niet zo moeilijk. Het bos was volkomen somber en donker, zelfs het pad.
Ineens brak de zon door en als een soort schijnwerper werd deze beschenen en hij had natuurlijk een heel opvallend kleurtje tussen alle bruine dennennaalden en het beetje groene mos.
Nee, ik zou nooit het risico nemen om hem te beschadigen, hij was echt fragiel, of voortaan een pincet meenemen. :) Het is al een kunst om hem heel te houden, de honden moeten gelijk vast want anders lopen ze er gelijk overheen. En laat je ze te vroeg los, lopen ze snel terug, want ze zijn absoluut niet nieuwsgierig. :D

@ Ebbot en Nightfly, ja zo'n statief zou een optie zijn, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo van de statieven.
Meestal ligt hij ook gewoon thuis. Ik heb al genoeg te sjouwen. :D Ik heb het voor de dingen die ik fotografeer ook niet echt nodig, maar bedankt voor het meedenken. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 09:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij KE hebben ze voor 139 een Gitzo die maximaal 120cm hoog is en geen moer weegt, ideaal om mee te nemen en van Basalt. :) dus lichter dan Carbon en een hoger demping. Alhoewel dat laatste onder eigenaren nog wel eens betwist wordt. Maar ik ga er denk ik wel een halen. Ik vind mijn Giotto's soms nog te zwaar en gebruik soms te weinig een statief omdat het wel nodig is maar niet prettig is. En zelfs landschappen zijn op 120 cm of lager goed te fotograferen. :)

Dat friebel ding van hierboven kwam een paar jaar geleden mee met de ZOOM, en dat is net genoeg voor mijn vaders IXUS. Daar kun je niet echt een kleine DLSR met lens op los.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 10:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1623
Woonplaats: Leiderdorp
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
@ Duckie Weet je wat het grootste probleem bij mij is, ik ben altijd in gevecht met zo'n statief, je wilt niet weten hoe vaak ik mijn camera nog net heb kunnen redden omdat ik werd pootje gelicht door hem. :D :D
Ik zou er denk ik ook alleen niet bewegende onderwerpen mee kunnen fotograferen want voordat ik de poten goed heb, het toestel er recht! op heb en op de goede hoogte heb is mijn onderwerp al in winterslaap.
En mijn man is ook nooit zo blij als ik een statief meeneem, want ik keer nog wel eens om zonder er aan te denken dat het statief om mijn nek hangt. :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 10:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dan wordt het dus een EF 100 L USM IS f/2.8 denk ik :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In een groot, somber dennenbos stond daar ineens
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 12:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1623
Woonplaats: Leiderdorp
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
duckie schreef:
Dan wordt het dus een EF 100 L USM IS f/2.8 denk ik :)


Die heb ik sinds deze zomer!! :D En die is helemaal geweldig. Maar wel wennen hoor.
Het gaat nu een beeeeeeetje komen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed