Het is 08 jun 2025 09:17

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bloemen
 Bloemen
BerichtGeplaatst: 04 jan 2011 22:37 
Lid
Offline op het foto forum

Fotografie
Exif: 1/400 - f/13.0 - 35 mm - iso 200

Fotografie
Exif: 1/125 - f/7.1 - 55 mm - iso 200

Fotografie
Exif: 1/200 - f/8.0 - 80 mm - iso 200

Fotografie
Exif: 1/250 - f/10.0 - 80 mm - iso 200

Ik zet hier wel heel stoer de exif bij, maar ik moet bekennen dat ik de meeste foto's neem met mijn camera op de P-stand en dat ik dus eigenlijk niet echt weet wat ik doe met het diafragma. Ik weet alleen dat in deze stand de achtergrond mooi vaag wordt (scherpte/diepte heet dat geloof ik). Scherpstellen doe ik meestal wel met de hand, omdat ik dat gedoe met het kiezen van die puntjes nogal omslachtig vind.

Laatst bijgewerkt door Geertrude op 11 jan 2011 17:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bloemen
BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 19:13 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Geen enkele reactie... :unsure
Eerste is een nette foto, maar spreekt me niet zo aan.
Tweede vind ik te druk, en de bloem (waar het nou om ging) is deels afgesneden.
Bij de derde had je met je vrije hand de bloemetjes in de achtergrodn iets opzij kunnen houden. Ze kunnen er best bij op de foto, maar zo achter de vorste uitpiepend vind ik minder. Scherpte zou ook meer op de bloemetjes mogen vallen.
Vier is best leuk. Het bovenste knopje scherp heb je leuk gedaan. Ik zou dit eens vierkant croppen; rechts het grootste stuk eraf, links ook iets. Jammer dat onder een stukje van de knopjes mist, iets meer van boven fotograferen misschien?

Eens iets geprobeerd:
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bloemen
BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 20:25 
Lid

Bedankt voor het reageren!
Ik zie wat je bedoelt met je opmerkingen. Croppen is iets wat ik ook nog echt moet leren. Niet de techniek, dat lukt wel, maar het zien dat er iets af moet.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp