A van der Salm schreef:
Citaat:
Ik vind ze op het randje, en dat komt omdat ze op een retescherpe prime genomen zijn. Waar deze voornamelijk gebruikt wordt op zooms, is niet aan te raden zoals ik zie bevestigd worden op je vogel topic.
Sorry , maar ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je nou dat het niet de bedoeling is om een TC 2 x te gebruiken op een macrolens ?

Nee een teleconverter wordt door 2 soorten mensen gebruikt, professionals met dure prime lenzen en ook op professionele telezooms en over het algemeen amateurs om van hun telezoom een wat langere telezoom te maken.
Voor prime gebruik zijn ze uitermate geschikt omdat deze scherper zijn er je dus minder last van vermindering van de optische kwaliteit krijgt te zien. Deze Sigma is zo wie zo scherp en dus erg goed voor het gebruik van een teleconverter. Omdat je een vergrotin gkrijgt van in dit geval factor 2 zonder dat je minimale scherpstel afstand nadeling wordt beinvloed. Het is dus moelijker waar te nemen waar deze teleconverter uit de amateurlijn van Soligor/Kenko in staat is.

Je andere topic laat wel zien wat de degeneratie van deze teleconverter is op een (tevens zeer goede) telezoom.
Echter zie je wel duidelijk de verzachtende factor die deze teleconverter heeft, zelfs tov een 1.4 uit welke lijn of merk dan ook.

Maar voor 4 tientjes super en ik zu hem dan ook op je Sigma gebruiken. Ik vind de kwaliteit van deze teleconverter op je 70-200, namelijk niet goed. Wat ook verwacht had kunnen worden.
Het is immers een 2x en een die van mindere kwaliteit is. Ik moet wel zeggen dat ik deze variant nog heeeeeeeeel veel slechter in geschat had.