Het is 05 mei 2025 21:32

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bloemen en een paddenstoel :)
 Bloemen en een paddenstoel :)
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011 17:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
1#
Fotografie
Ik heb geen idee wat het is hoor, ik vermoed een zeewierknop of iets in die richting! Maar ik vond het wel leuk, zo'n hartje.

2#
Fotografie
Een beschadigde bloem.

3#
Fotografie
Eenzame waterlelie.

4#
Fotografie
Een typische paddenstoel, rood met witte stippen.

5#
Fotografie
Van deze weet ik niet zo goed wat ik vind. Jullie?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011 17:44 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Voordat je verder leest...zie het niet als afkraken, maar als opbouwende kritiek.. ;)

Algemeen, ik mis (veel) scherpte.

F1. Ook geen idee wat het is, waren de grijzige plekjes rechtsonder er niet geweest, was de schaduw niet zo har én was de foto scherp geweest...dan was dit de beste.

F2. Nergens echt scherp, het geel op de bloem is behoorlijk uitgebeten...achtergrond niet super, maar kan wel...compositie, niet erg spannend...een iets ander standpunt, met eventueel iets meer ruimte om de bloem zo beter werken imho.

F3. Veel te drukke voorgrond, rest doet er dan al niet meer toe.

F4. Het flitsen doet de foto geen goed, standpunt ook te hoog voor een zwam, takje op de zwam had je ook even weg kunnen halen, compositie erg saai en centraal. Komt meer over als een snapshot. Scherpte is er hier wel...teveel zelfs.

F5. hoofdpijn...het is close-up...maar dat is het dan ook, niet scherp, geen echt onderwerp, veel storende elementen.

Maar blijf vooral oefenen ;) Denk na over het beeld dat je wilt maken voordat je je camera richt...probeer verschillende standpunten en composties...en verzeker jezelf ervan dat de camera goed heeft scherpgesteld (en je sluitertijd kort genoeg is om bewegingsonscherpte te voorkomen).

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011 17:50 
Lid
Fotografie

Over het algemeen klopt het van de scherpte.. Ik heb de foto's moeten terug halen doordat mijn computer gecrasht was en bij veel is dat niet gelukt maar ik had een soort backup op internet staan. Helaas waren deze foto's erg klein en heb ik ze moeten vergroten met photoshop om ze groot genoeg te maken om ze te mogen posten.

Maar foto 1 heb ik nog dus ik zal eens kijken of ik iets met je commentaar kan!

BerichtGeplaatst: 21 feb 2011 18:15 
Lid
Fotografie

Nou ik heb even snel een beetje d'r aan veranderd, ik weet alleen zo snel niet hoe ik de slagschaduw zachter zou moeten maken zonder dat ik de scherpte van de zandkorrels verlies dus dat heb ik maar even gelaten voor wat het was. Maar die schuim stukjes rechts onderin heb ik wel weg gehaald.
Fotografie

p.s. ik ben allang blij dat foto nr 1 als de beste word gezien, dat is namelijk de meest recente. :D Alle andere foto's zijn heeeel oud!

BerichtGeplaatst: 24 feb 2011 13:29 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
p.s. ik ben allang blij dat foto nr 1 als de beste word gezien, dat is namelijk de meest recente. :D Alle andere foto's zijn heeeel oud![/quote]

De overige foto's is alles wel zo'n beetje over gezegd.......
f1 vind ik een foto die op groter formaat waarschijnlijk goed uit de verf komt of is het zee

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp