Het is 06 mei 2025 15:54

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Herfstachtige zomer...
 Herfstachtige zomer...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 13:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Denk dat dit bij flora hoort, omdat t uit een boom gevallen is? Vond het erg maf dat ik begin juli door het bos liep en alleen maar plaatjes schoot die eigenlijk heel herfstachtig aandoen.

Twijfel wat ik met de foto van het eikeltje moet en of kan....is het wel tof dat hij zo centraal in het kader staat? Ook was de belichting niet helemaal lekker...voor een deel vind ik dat niet storend, geeft het sfeer, maar van de andere kant baal ik dat de onderkant van de foto zo donker is geworden.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Herfstachtige zomer...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 14:14 
Lid
Fotografie

ik vind ze eigenlijk niet zo tof ;) deels door de overbelichting en de harde kleuren, die dus niet herfstachtig aan doen. plaats er eens je exif bij dan kan er wat gerichter tips gegeven worden :knip2

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Herfstachtige zomer...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 14:31 
Lid
Fotografie

Hey Tony dankjewel dat je me van gericht advies wil voorzien. Ik bemerk op dit forum dat ik nog een lange weg te gaan heb, maar zelf heb ik het idee dat mijn foto's in elk geval qua idee ok zijn en de uitvoering gewoon nog heel veel oefening vraagt. Of overschat ik mezelf dan? Vind fotografie zo ontzettend leuk en zie in andermans foto's heel duidelijk wat ik wel en niet mooi vind...om vervolgens zelf een foto te maken die aan mijn eigen eisen voldoet is vervolgens makkelijker gezegd dan gedaan...

Maargoed...als je naar alle foto's kijkt die ik gepost heb...zijn er foto's die wel geslaagd zijn en waarom zijn ze in jouw ogen geslaagd? Dan kan ik op die informatie in elk geval weer verder breien toch?

De exifs:

exif van foto 1:
f/3.1
sluitertijd 1/60
iso 100
brandpunt 5mm

foto 2:
f/3.1
sluitertijd 1/60
iso 400
brandpunt 5mm

Herfstachtige zomer...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 14:51 
Lid
Fotografie

als ik nu naar je exif kijk, dan zou ik voor deze foto's een hoger f getal genomen hebben, ook zie je aan de sluitertijd dat ze niet scherp genoeg zijn door te weinig licht. en toch een overbelichte plek in je eerste foto en het donker gedeelte is helemaal dichtgelopen. foto's in het bos zijn nooit gemakkelijk. oefen eens op een bloem of een rustig onderwerp en speel dan met je belichting. probeer een bloem eens op diverse f getallen en/of standen, op die manier leer je je toestel en de instellingen ook beter. :knip2

Herfstachtige zomer...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 14:55 
Lid
Fotografie

Thanx Tony!
Ga eens op weg om boodschappen te doen met mn camera op mn rug...kan ik ff wat gaan violen met de f standen.

Herfstachtige zomer...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 18:52 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Hee Lein, niet schrikken van de kritiek, he. De commentaren hier kennen vaak ook maar twee kleuren als je begrijpt wat ik bedoel. Dat gezegd hebbend, zeg ik zelf maar even de eikel vind ik te groot. Je ziet alleen maar een eikel en zowat geen achtergrond. Maar de dennenappel is wel degelijk een foto met een vraagteken: de helder groene bovenkant is zomer, terwijl het object natuurlijk herfst is. Deze scoort bij mij dus wel punten. En dan nog dit: als iemand een foto heeft van Maxima die naakt op de fiets zit, dan vraagt niemand naar het diafragma. Bij een iets meer alledaags onderwerp als een eikel gaat het wel tellen :-)

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp