Dank je wel Julia en Frans!!!
@Julia: De Nederlandse naam is ooievaarsbek maar de Latijnse geslachtsnaam is Geranium.
Merkwaardig genoeg zijn de "vensterbank-planten", die wij geranium noemen, van het geslacht Pelargonium!!
Van mijn tuin is niet iedereen liefhebber. Hoewel ik sommige "wilde plantjes" ook als vervelend betitel, wil ik ze niet met drang en met allerlei middelen te lijf gaan.
Ik gebruik nooit chemisch spul en ik gebruik nooit enige vorm van bemesting.
@Frans: Nee, niet alles staat in mijn tuin, maar een hele hoop spul van wat ik hier plaats kun je wel in mijn tuin vinden.......
Als je bedenkt (en dat is geen verzinsel) dat ik inmiddels een kleine vijftien exemplaren van de brede wespenorchis in mijn tuin heb staan die er spontaan terechtgekomen zijn en die zelfs in de voegen van de oprit staan dan weet je hoe ik over levende organismen denk.
Wij hebben twee klavertjesviertegels in het trottoirdeel voor ons huis. Dat houdt in dat de gemeente op dit trottoirdeel niet mag spuiten........................
Hoewel ik al vanaf mijn jeugd gefascineerd was mbt alles wat leeft, mag ik niet zeggen dat het alleen maar hobby is. Ik heb van mijn hobby werk gemaakt!!!
Jo