Citaat:
Ondanks dat je kunt zien dat je een gevorderd fotograaf bent
Met alleen deze zin maak je mijn dag al goed Frans

Ik snap je commentaar. Waardeer het ook alleen maar dat er kritisch naar mijn platen gekeken wordt. Als dit niet gedaan wordt, dan had ik ook niet zo ver kunnen komen als ik nu ben.
Mijn doel met deze plaat was toch een sombere sfeer neer te zetten en door de krappe kadering boven en onder, een 'benauwd' gevoel mee te geven om dit te benadrukken.
Daar waar ik probeer rekening te houden met basisprincipes die binnen fotografie als leidraad gelden, probeer ik toch een eigenwijs tintje mee te geven (ik hoop dat dit een 'kenmerk' van mijn foto's gaat worden).
Ik vind het heel gaaf als ik een geniale foto maak die helemaal klopt volgens de gevestigde orde, maar iets in mij moet altijd een beetje dwars doen en er een ander swung aan geven.
Met de tips en tricks die ik hier op het forum mee krijg, probeer ik dan ook mijn eigen weg te zoeken naar dat wat ik uiteindelijk wil bereiken. En dat zal niet altijd naar ieders smaak zijn, maar dat mag geen excuus zijn voor een fotograaf om het niet te doen.
Een heel epistel

en geen verdediging, maar meer een uitleg hoe het in mijn gedachtegang werkt.
En uiteraard bedankt, want ik steek altijd een hoop op van jouw feedback.
Iedereen die verder gereageerd heeft ook zeker bedankt, want tenslotte leer ik van alle commentaren die ik krijg