Goede tips van de voorgaande sprekers. Overigens denk ik dat tweemaal rood wel kan, maar het is idd moeilijk om het goed te doen. Probeer je eigen foto objectief te bekijken (het moeilijkste wat er is

) en te benoemen wat je wel en wat je niet bevalt. Als ik dat doe bij jou foto is er veel goeds te noemen, de opdracht is in de kern zeer goed uitgevoerd. Als de tweede rode vaas niet op de achtergrond had gestaan was het een prima gebalanceerde foto geweest, maar wel wat saai. Eigenlijk bevalt de kleur en de vaagheid van die achtergrondvaas mij heel goed, hij staat alleen op de verkeerde plaats. Een beetje tussen beide groene struiken in, en de rode reflectie op de tafel loopt door in het struikje op de voorgrond wat eigenlijk geïsoleerd zou moeten worden, zijnde de hoofdspeler van je foto. Als je de achtergrondvaas wat naar links verplaatst los je dat al wat op - zou kunnen dat dan het oor van de voorste vaas weer wat wegvalt maar kan ook dat dit juist een mooi ton-sur-ton beeld oplevert. Je verliest wel de lichtreflectie in de achtergrondvaas, jammer. Ik geef hier dus geen duidelijke aanwijzing voor een aanpassing aan je foto, meer een manier van kijken en denken hoe het beter kan. Dan begint het pas
P.S. De hooglichten mogen van mij iets meer aangezet worden, maakt het geheel wat sprankelender - de foto oogt nu wat dof.