Het is 19 jul 2025 20:10

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bloemen met water
 Bloemen met water
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 20:35 
Lid
Offline op het foto forum

Hoi!
Ik heb voor mijn slagen een Nikon Coolpix p90 gekregen en ben eigenlijk alleen nog maar bloemen gaan fotograveren..
Ik heb me hier nog nooit mee bezig gehouden en ben in het wilde weg wat foto's gaan maken! :P
Ik wil even jullie mening om te kijken of ik er beter maar gelijk mee moet kappen of dat ik gewoon nog even heel goed moet oefenen! haha

Fotografie

Fotografie

Laatst bijgewerkt door Sylvana18 op 14 jul 2009 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bloemen met water
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 21:03 
Lid

Reacties zijn welkom!

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bloemen met water
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 21:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
zou je de foto's dan iets groter willen plaatsen, zo zijn ze moeilijk te beoordelen.
Foto's mogen 800pixels aan de langste zijde zijn ;)

Bloemen met water
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 21:24 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Hoi Sylvana, ze zijn wat klein en daardoor moeilijk te beoordelen. Zou je ze groter kunnen plaatsen? Zo op het eerste gezicht is het wit in foto 1 ook echt mooi wit. Dat klinkt misschien raar, maar wit is moeilijk echt wit te krijgen. Goed gedaan dus. Wel vind ik de foto wat druk met al die bloemetjes. Probeer er bijvoorbeeld 1 te isoleren.

Dat isoleren heb je bij foto 2 heel goed gedaan, door dicht op die bloem te fotograferen. Mooie, krappe uitsnede. Door de nerven/lijnen in de blaadjes word je als kijker ook echt de bloem ingetrokken. Wat dat betreft goed gedaan dus. Wel mis ik wat scherpte, zo te zien. Je sluitertijd is toch goed met 1/54 op 18mm. In dat opzicht zou ik geen bewegingsonscherpte verwachten. Stond er wind of iets dergelijks, waardoor de wat heen en weer aan het waaien was?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Bloemen met water
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 21:31 
Lid

Oke sorry (A)
Hier alvast de foto's wat groter!

@Digilike
Of er wind stond weet ik niet meer, misschien dat er een klein briesje was..
Misschien heb ik zelf ook een beetje bewogen, want ik heb nogal wat moeite met het stilhouden van de camera als er is ingezoomd.
Maar dankje voor je mooie commentaar!

Bloemen met water
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 22:13 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
In het wilde weg foto's maken als je net een nieuwe camera hebt is natuurlijk erg leuk en je leert dan ook nog een beetje wat je camera allemaal kan. Probeer in elk geval wel bewust bepaalde onderwerpen op een manier te fotograferen waar je even over nagedacht hebt. Dan zal je zien dat de resultaten al snel beter worden. Wat ook leuk en leerzaam is is op dit forum veel foto's te bekijken en commentaren te lezen. Tenslotte is een goed fotoboek waar de basisbeginselen van de fotografie in worden uitgelegd zeer nuttig.

Maarten

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp