Nee sorry, Sugar,.. voor mij zijnverhoudingen en licht bij compsite photos heeeel belangrijk. De verhoudingen zijn imo zeker niet verkeerd, maar het licht klopt imo niet.
Wat Frans en Frits aanhalen klopt helemaal, licht en verhoudingen komen heel secuur en verraden zo je foto als je er maar nét naast zit.
Als eerste idd de lichtverschillen tussen meeuw en model, maar ook bij de stenen is er een gebrek aan schaduwen.
de rots waar de meeuw op zit zou bij verlichting van 2 kanten met het keylight rechts (als op het model) precies omgedraaid verlicht moeten zijn.
Nu is de linker zijde lichter dan de rechter zijde vd rots. + hij zou bij een key van rechts een minimale schaduw moeten geven op de hand en/of de rots waar het model op zit.
Dan tussen de meeuw-rots en model-rots (om het even af te korten) zit nog een stukje van dat steen/wier uit foto-2. Dat kan en zou bvb in de achtergrond gewoon zichtbaar kunnen zijn tussen de 2 voorste rotsen door, maar zou dan wel zwakker in verlichting moeten zijn.
Wellicht een tipje:
-Als ik van plan ben een composite te maken, dan zoek ik eerst de achtergrond, en daarna maak ik in de studio de foto zó qua licht dat het matched met het licht in de foto.
-Mocht je gewoon achteraf na een shoot bvb wat willen shoppen, dan zou ik gewoon zoeken naar een foto waarin jou lichtsituatie zou kunnen passen.
Bovenstaande zijn de snellere manieren,.. wat je natuurlijk ook kunt doen (en dat neemt niet eens heeeel veel tijd in beslag) is gewoon de bestaande schaduwen weghalen, en er nieuwe voor in de plaats zetten. Nu kan dat erg tricky worden met bvb opvallende schaduwen op complexe objecten, maar bij niet al te dynamische objecten zoals de rotsen en de meeuw zijn ook de opvallende schaduwen nog wel redelijk aan te passen.
beste is handmatig erin brushen, dan wat blurren en de overlay aan passen naar bvb softlight.
Maar een vrij snelle manier is het onderwerp losjes selecteren en in de selectie een gradient leggen,... en deze dan op softlight zetten.
(laatste werkt natuurlijk niet met mensen,.. daar is echt handwerk voor nodig,... of liefst een qua licht matchende foto)
Al met al is dit misschien wat mieren*****. Maar wil graag helpen

Zoals ik al zei, de verhoudingen heb je imo goed! Als je het licht en de schaduwen ook laat kloppen is ie TOP !!