Het is 12 mei 2025 17:35

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Villa Merckem
 Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 12:38 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Verlaten Villa net over de grens in Belgie (nog geschoten met mn oude d40 en 18-55 kitlens)

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 12:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Weer leuke serie....en met zaklampje gespeeld!
:up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 12:53 
Lid
Fotografie

Eerste spreekt me niet zo aan, ondanks aparte hoog standpunt, komt de foto mij een beetje vlak over en heeft weinig karakter, mede schuld daaran is de nogal overheersende grijswaarden.

Tweede vindt ik al sterker, omgeving heeft hier meer sfeer en de compositie is hier beter wegkijkende. De pijp is een goede eyecatcher. Doortekening door raam naar hekwerk voegt toe.

Derde had ik anders in compositie gezet, hij oogt nu wat stijfjes, plichtmatig zeg maar. Denk dat ik hier zelf op de grond was gaan liggen en de bezem meer in het spel had laten komen.

Vierde is voor mij de sterkste, twee vliegen in een klap. De rondbewegende lantaarn verlicht de kelder gelijkmatig, en zijn lichtspoor geeft er iets kunstzinnigs aan. Deze foto heeft meteen je aandacht te pakken, en zal je blijven onthouden.

Vijfde is weer stijfjes overkomend, zou speelser met compositie en standpunten zijn.

De zesde is een snapshotje voor mij.

Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 13:18 
Lid
Fotografie

Vind deze serie een beetje "netjes" voor een Urban :)
Uitzondering hierop zijn de nrs 2 en 4. Jammer dat je juist in 4 met de zaklamp hebt zitten spelen :)

Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 13:23 
Lid
Fotografie

Vind foto 5 mij het meest aanspreken: verlaten gebouw, verval, donker en dan zomaar ergens een theedoek of handdoek: het verleden wordt dan toch tasbaar.....
De foto met de slingerende lamp is mooi gevonden maar voor mij wat teveel van het goede; maakt de sfeer onrustig.

Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 13:41 
Lid

bedankt voor de reacties. Ik zal er gelijk bijzeggen: dit is alweer een tijd geleden. Ik had toen net mn eerste dslr met plastic kit(k*t)lensje (vandoor die enorme vertekening en vlakke beelden) Toch ben ik nog redelijk tevreden over deze serie en de leerpunten die jullie geven had ik er zelf ook al uitgehaald ;)

Mendel: bedankt voor je uitgebreide feedback :) ben het op veel punten met je eens. Vind alleen niet dat 6 een snapje is. Zit toch een duidelijke boodschap met knipoog in.

Henry: Te netjes? Moeten alle urban platen dan zo door en door vies bewerkt zijn ;) Ik snap (denk ik) wat je bedoeld maar ben het lekker niet met je eens :P Deze villa was gewoon schoon en netjes. En ik heb urban ook niet verzonnen, wat mij betreft is dit gewoon een aparte vorm van binnenarchitectuur. Ik ga ook niet altijd perse op zoek naar de meeste smerige en vervallen locaties. Als het net een jaar leeg staat is voor mij de magie (dat er ooit mensen hebben gewerkt/geleeft) even groot.

Momentum60: Met die lamp was een experimentje wat leuk uitpakte. Was eerst gewoon aan het bijlichten met die lamp en later mee rond gaan wandelen door het beeld.

Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 13:45 
Lid
Fotografie

Even op inhaken, voor mij hoeft urban niet per definitie vies te zijn, urban doet mij in eerste instantie altijd aan sfeer denken. Iets ongrijpbaars, maar een goede urban plaat draagt een sfeer die je bij normale architectuur mist. Is geen waterdichte formulering, laat staan uitputtend, maar gewoon mijn twee centjes... :)

Villa Merckem
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009 13:53 
Lid

Mendel schreef:
Even op inhaken, voor mij hoeft urban niet per definitie vies te zijn, urban doet mij in eerste instantie altijd aan sfeer denken. Iets ongrijpbaars, maar een goede urban plaat draagt een sfeer die je bij normale architectuur mist. Is geen waterdichte formulering, laat staan uitputtend, maar gewoon mijn twee centjes... :)

Ben ik wel met je eens. Voor mij is het echt die magie dat er mensen hebben gewerkt of geleeft. En dit hoop ik op een plaat zichtbaar te krijgen. Maar vaak is het ook een soort schoonheid ( :blink Schoonheid in oude troep...) die meetelt. En uiteraard de kick :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp