Het is 30 mei 2025 09:51

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Urban Winschoten
 Urban Winschoten
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 12:27 
Lid
Offline op het foto forum

Een urban shoot in Winschoten. Ik wil er graag een paar aanbieden ter beoordeling. Ik lees boven in het forum dat een paar foto's gewoon is toegestaan, daar maak ik graag gebruik van.

1) Fotografie

2) Fotografie

3) Fotografie

4) Fotografie

5) Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Urban Winschoten
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:10 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De eerste leent zich niet zo voor urban, is wel een verlaten gebouw met puin wat we zien, maar mis toch het karakter wat ik gaarne proef in urban.

Tweede en derde zijn detial opname ook hier mis ik sfeer en setting.

Vierde is naar mijn smaak wel een mooie omgeving, voelt met karakter in die kamer. Mooi verloop van donker naar licht, en de deur zo open geeft diepte. Jammer dat de ondergrond, met scherven zo wzig overkomt.

Laatste is naar mijn bescheiden mening ook geen 'echt' urban onderwerp.

Urban is voor mij meer dan een vervallen gebouw, het moet een bepaalde sfeer raken, die benader je het meest met de vierde plaat in deze serie :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Urban Winschoten
BerichtGeplaatst: 27 okt 2010 12:41 
Lid

Dank voor je reactie,

Urban is in mijn beleving het maken van foto’s van en in verlaten huizen, gebouwen en fabrieken etc. Je wil vooral de verlatenheid op de foto vast leggen. Niet veel meer en/of minder denk ik.

Dus is dit wel degelijk urban fotografie volgens mij. Ik zie in elk geval vervallenheid, desolaatheid, enzovoorts met een dikke knipoog als ware het dat het allemaal wel meevalt, dat vind ik zelf altijd wel leuk.

Iedereen lijkt meteen helemaal met stomheid geslagen...

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp