.
Ik hou wel van dit soort fotografie, waar ik er heel veel van voorbij heb zien komen.
Hoewel niet de top vind ik deze serie wel heel mooi, vooral de eerste, al had ik graag wat meer lichtval op de auto’s gezien.
Wat ik wel jammer vind, is dat er weer een ongefundeerde vinger naar Flickr wordt uitgestoken.
Aan geüploade originele foto’s verandert Flickr niets, helemaal niets.
Dat kan iedereen heel simpel constateren door het geüploade origineel weer te downloaden.
Je zult dan zien dat het eigen origineel tot op het bit gelijk is aan het gedownloade origineel dat op Flickr is opgeslagen.
Alleen de kleinere formaten die door Flickr naast het origineel worden aangeboden, zijn enigszins bewerkt.
Als Photodrome een aan Flickr gelinkt beeld moet renderen naar 900 px langste zijde gaat ook dat iets ten koste van de kwaliteit.
Het is echter aan de fotograaf om de kwaliteit van het naar Flickr te uploaden beeld te bepalen.
Als je originele beeld op Flickr een hogere resolutie heeft, dan de lagere resolutie waarvoor je kiest om te linken, dan weet je dat er enig kwaliteitsverlies is.
Wil je zoals hier maximaal 1200 x 800 px laten zien, zorg dan voor een origineel in die resolutie op Flickr, dan weet je dat er geen kwaliteitsverlies optreedt.
Wat er in dit geval met de foto’s is gebeurd, weet ik niet.
Ik ken niet de beelden zoals die door de fotograaf origineel zijn bewerkt.
Ik weet niet welke resolutie en kwaliteit origineel naar Flickr is geüpload.
En ik weet niet naar welke resolutie is gelinkt van Flickr.
Wat ik wel zie, is dat de scherpte van de foto’s niet optimaal is, maar wat daarvan de oorzaak is, weet alleen de fotofraaf.
.
.