Het is 17 apr 2024 00:54


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Beton
 Beton
BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 08:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1536
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een heel andere foto dan jullie van mij gewend zijn.

Gisteren was ik in Amersfoort in de omgeving van de Eemhaven aan het werk. Toen ik naast me keek, zag ik dit cementbedrijf (Mebin) aan de overkant van het water liggen, met een schip ernaast. In de volle zon was dat een mooi plaatje, dus reden om even uit te stappen en deze foto te maken.

Ik heb er door middel van bracketing een HDR van gemaakt. Ik gebruik die techniek eigenlijk nooit, maar wilde het eens uitproberen hoe dat uitpakt bij dit onderwerp, wat in de volle zon lag. Onderstaand het resultaat. Ik had geen statief bij me, dus heb de kaderand als zodanig gebruikt. Die heb ik daarom ook maar een plekje in de foto gegund ;) Tips zijn zoals altijd welkom!

FotografieIMG_9038XXX by marcoeoscanon, on Flickr


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Beton
BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 12:53 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24470
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ziet er op zich goed uit, alleen is de lucht erg vlekkerig geworden en zie ik lichtranden langs de objecten die tegen de lucht afsteken. Als je meer over deze techniek wilt weten, en al helemaal met Canon, adviseer ik je eens met Ab contact op te nemen, die heeft daar de afgelopen tijd veel mee geëxperimenteerd en doet niet anders meer.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beton
BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 13:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49076
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Qua kleur en contrast ziet het er prima uit.

Scherpte en detail lijken ook oké.

Het muurtje zou ik omgetoverd hebben in water maar dat terzijde.


@ Peter ik heb zo'n donkergrijs vermoeden dat de witte lijntjes verscherpingshalo's zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beton
BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 13:12 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40639
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke foto van de gele silo's, maar ik volg wel Peter wat betreft de halo's en de vlekkerige lucht en Frans wat betreft de kade/muurtje linksonder. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beton
BerichtGeplaatst: 02 sep 2022 09:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1536
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sorry voor de late reacties, ben even niet online geweest.
petervaneekelen schreef:
Ziet er op zich goed uit, alleen is de lucht erg vlekkerig geworden en zie ik lichtranden langs de objecten die tegen de lucht afsteken.

De luchtvlekken storen me niet, de lichtranden nu wel :D
petervaneekelen schreef:
Als je meer over deze techniek wilt weten, en al helemaal met Canon, adviseer ik je eens met Ab contact op te nemen, die heeft daar de afgelopen tijd veel mee geëxperimenteerd en doet niet anders meer.

Dank! Ga ik eens in de gaten houden.
Frans schreef:
Qua kleur en contrast ziet het er prima uit. Scherpte en detail lijken ook oké. Het muurtje zou ik omgetoverd hebben in water maar dat terzijde.

Grappig. Ik heb het muurtje ook weggehaald, maar vind de foto dan saaier worden. De rand geeft voor mij wat meer diepte in de foto.
Ron62 schreef:
Leuke foto van de gele silo's, maar ik volg wel Peter wat betreft de halo's en de vlekkerige lucht en Frans wat betreft de kade/muurtje linksonder. :)

Dank ook!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed