petervaneekelen schreef:
Mooie binnenkomer, je hebt een fijne plek gevonden en vastgelegd. Terecht onder Urban geplaatst, het valt me wel op dat de hooglichten in de ramen en lichtreflecties geclipt zijn. Omdat de lichtomstandigheden bij dit soort plekken vaak sterk contrast hebben doen de meeste urbexers aan HDR, oftewel meerdere belichtingen maken vanaf statief en die in Photoshop later over elkaar heenleggen. Dan heb je de mogelijkheid om die clipping te herstellen. Meer werk, maar wel beter resultaat

Dank je wel!
Het is HDR en het licht is een keuze, om meerdere redenen;
- Het was zo aarde donker op dat stuk dat het ook met HDR amper te doen was, maar dat had ik nog kunnen fixen
- Het uitzicht uit de ramen wilde ik er absoluut niet ophebben, dat zou het beeld van de foto teniet doen vond ik. Ook de sfeer, stoffig, grof, vuil en met hele lichte en hele donkere plekken, een beetje rokerig bijna, heb ik benadrukt met de hooglichten hier.
Overigens doe ik heel veel met dodge en burn, veel meer werk dan HDR, maar wel veel meer invloed op je foto. Vaak combineer ik ze, ook in deze serie. Ik heb wel een fetisj voor geen volle witten en geen volle zwarten, maar dat heb ik in deze serie los kunnen laten.
Ik ben erg blij met deze en meer tips!