Het is 28 maart 2024 09:10


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Eerste post!
 Eerste post!
BerichtGeplaatst: 24 jul 2011 21:31 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 10
Hallo allemaal,

Een aantal van mijn eerste foto's, gemaakt met de EOS-550D:
Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de foto's 4 en 5 vinden. #5 vind ik zelf wat verwarrend, qua diepte.
Automatisch programma, behalve foto 3 en 4.

Fotografie
f/5,6 | 1/500s | ISO-800 | 50mm | zonder flits | kleuren iets kouder gemaakt in Photoshop.

Fotografie
f/13 | 1/200s | ISO-400 | 18mm | met flits (bladeren vooraan steken een beetje raar af) | Bijgesneden in Photoshop en een vogeltje weggepoetst.

Fotografie
f5,6 | 1/125s | ISO-400 | 55mm | zonder flits

Fotografie
f5,6 | 1/100s | ISO-100 | 55mm | zonder flits

Fotografie
f9 | 1/60 | ISO-100 | 40mm | zonder flits

Bedankt voor het bekijken! :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Eerste post!
BerichtGeplaatst: 29 jul 2011 10:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1285
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Je eerste post en nog geen reactie :dk de meesten die urban topic afgaan zijn ws op vakantie ;)

foto1; De muur had hier meer diepte mogen hebben om meer kracht uit het beeld te halen. Nu oogt de muur wat 'plat' en wanneer je let op de dieptelijnen (en zorgt dat de muur recht staat in beeld) had het meer kracht gegeven. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik het onderwerp dan nog niet het meest interessante beeld vind, maar het is wel goed om te oefenen

Foto2; Het beeld ansich vind ik persoonlijk niet interessant, maar de lijnen in de foto heb je goed laten lopen :upc

Foto3; tja de steen, sorry, geen interessant beeld wel een leuk onderwerp om scherpte/diepte te oefenen

Foto4; ik weet niet goed of hier iets krachtigs uit te halen was geweest, ik zou hier zo 1,2,3 geen tips weten te geven.

Foto5; dit vind ik de geslaagde uit je serie; een vol maisveld, lekker groen en dan de natuur/mileuverdervers achter in beeld vind ik een mooi contrast. :upc

Hopelijk kan je hier wat mee ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eerste post!
BerichtGeplaatst: 29 jul 2011 10:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2209
Woonplaats: Amsterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nr 5 vind ik het beste, das een leuke foto :upc

Nr 2 vind ik dat je een leuke hoek gevonden hebt, maar de foto mist wat spanning.

De andere foto's spreken me niet echt aan :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed