Weer een schitterende serie, waarbij me weer sterk opvalt hoe je op de een of andere manier zoveel detail in het fijne weet te krijgen. Daarmee bedoel ik het stof, het spinrag, de structuur van roest, speciale nabewerking? Valt me gewoon op bij je
Eerste is erg fijn, kijkt lekker weg over de deur waarbij groothoekvertekening iets toevoegd. Slierten van groen zorgen voor diepte in de hal, doorsnijden van de diagonaal door het harde zonlicht is een extra.
Tweede is netjes, maar mist het extra's van de eerste, mischien zelfs een beetje statisch in de compositie...
Derde is sterk, goed in het kader gezet, en fijn gespeeld met invallend zonlicht, daarmee creeer je een verhalende plaat.
Vierde wordt mijn oog gevangen door het detail in het stof, sfeervol en aangenaam gespeeld met scherptediepte. Warme plaat van dingen uit een warm verleden, "Hilversum 3 kende ze nog niet, maar ieder had zijn eigen stem...."
Vijfde weer een sterke composite, scherptediepte aangenaam, ligt gewoon goed op het oog en trekt alle aandacht naar de met detail gevangen emmer met roest.
Zesde is voor mij een mindere, ondanks je idee met het leggen van een beperkte scherptediepte, oogt het wat onrustig in het scherptegebied.
Laatste weet me ook net niet te pakken, oog krijgt net geen vat op de sleutelbos, mischien iets hoger standpunt, ietjes maar.
ps
Voorganger had het over de overbelichte plekken, heb ze wel gezien en zijn technisch ook aanwezig, maar waren voor mij niet van belang bij beoordelen deze foto's. A contrario wil ik bij de derde foto overigens wel zeggen, dat daar het tikje overbelichte iets toevoegd als zijnde een (ditisduseenkronkelvanmij) een geest van de vroegere werknemer in dit pand.