Het is 25 jul 2025 05:41

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Verlaten spinnerij
 Verlaten spinnerij
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 10:40 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Afgelopen zaterdag weer een tripje ondernomen naar Belgie om een paar locaties te bezoeken.. Eén daarvan was een verlaten spinnerij:

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Verlaten spinnerij
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 11:24 
Lid

goh staat die er ook nog steeds ;) Ben je die carnavalswagens ook nog tegengekomen in die loods erachter?

Vind je detailopname's het beste gelukt. Op 1 tm 3 zitten hele harde overbelichte stukken, die slaan een hoop sfeer eruit.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verlaten spinnerij
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 11:26 
Lid

Die carnavalswagens hebben we niet zien staan nee.. denk dat we die hele loods niet hebben gezien.. Of was dat die hele donkere loods? Daar zijn we door naar binnen gekomen namelijk, maar daar was geen hand voor ogen te zien en wat ik met de maglite kon zien waren alleen maar oude machines e.d.

dank voor je comments overigens..

Verlaten spinnerij
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 11:31 
Lid
Fotografie

Weer een schitterende serie, waarbij me weer sterk opvalt hoe je op de een of andere manier zoveel detail in het fijne weet te krijgen. Daarmee bedoel ik het stof, het spinrag, de structuur van roest, speciale nabewerking? Valt me gewoon op bij je :)

Eerste is erg fijn, kijkt lekker weg over de deur waarbij groothoekvertekening iets toevoegd. Slierten van groen zorgen voor diepte in de hal, doorsnijden van de diagonaal door het harde zonlicht is een extra.

Tweede is netjes, maar mist het extra's van de eerste, mischien zelfs een beetje statisch in de compositie...

Derde is sterk, goed in het kader gezet, en fijn gespeeld met invallend zonlicht, daarmee creeer je een verhalende plaat.

Vierde wordt mijn oog gevangen door het detail in het stof, sfeervol en aangenaam gespeeld met scherptediepte. Warme plaat van dingen uit een warm verleden, "Hilversum 3 kende ze nog niet, maar ieder had zijn eigen stem...."

Vijfde weer een sterke composite, scherptediepte aangenaam, ligt gewoon goed op het oog en trekt alle aandacht naar de met detail gevangen emmer met roest.

Zesde is voor mij een mindere, ondanks je idee met het leggen van een beperkte scherptediepte, oogt het wat onrustig in het scherptegebied.

Laatste weet me ook net niet te pakken, oog krijgt net geen vat op de sleutelbos, mischien iets hoger standpunt, ietjes maar.

ps
Voorganger had het over de overbelichte plekken, heb ze wel gezien en zijn technisch ook aanwezig, maar waren voor mij niet van belang bij beoordelen deze foto's. A contrario wil ik bij de derde foto overigens wel zeggen, dat daar het tikje overbelichte iets toevoegd als zijnde een (ditisduseenkronkelvanmij) een geest van de vroegere werknemer in dit pand.

Verlaten spinnerij
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 16:20 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Fraaie reeks, wat me het meeste boeit in je serie is dat je vooral bij foto 4 t/m 7 werkt met hele beperkte dof en dan past mi perfect want zo laat je het onderwerp nog meer spreken :up

Verlaten spinnerij
BerichtGeplaatst: 01 jun 2009 16:52 
Lid
Fotografie

Gevoels matig ga ik voor de 1e drie: mooie, wat unheimische sfeer.....

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp