Het is 25 apr 2024 11:18


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur St Joseph's seminary
 St Joseph's seminary
BerichtGeplaatst: 26 aug 2012 11:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 927
Woonplaats: Roden (nederland)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo,

Ver voor mijn vakantie deze locatie al opgezocht op internet. Toen leek het al heel mooi. Een van de eerste dagen voor mij in Engeland hier heen gegaan en het was een mooie locatie. Wauw!
Nadeel:
Je mag er echt niet komen. Aan de voorkant van het terrein staat een groot hek en een grote poort, die dicht was natuurlijk. Maar na lang zoeken hebben we een pad aan de achterkant van het terrein gevonden (lees: met veel fantasie was het een pad). Ook aan deze kant stond een hek, maar het is gelukt om ergens tussendoor te glippen.
Verder hangt het VOL met beveiligingscamera's en alles is afgesloten (met planken dicht gespijkerd). De enige manier om binnen te komen was klimmen. Helaas nergens een plek waar je omhoog zou kunnen klimmen zonder dat je gezien zou worden. Ik ben dus niet binnen geweest :(.
Maar wel ben ik een heel eind om het gebouw heen gelopen. Na me een paar keer rot geschrokken te hebben omdat er opeens een camera op me gericht stond hoorden we ook nog eens een aantal honden blaffen. Snel een stuk terug de bosjes in. Maar nadat we de honden niet dichter bij hoorden komen toch maar weer even verder gegaan.
Al met al dus een heel avontuur.
Dit zijn de foto's die er van over gebleven zijn, helaas alleen van de buitenkant dus. Ik zou graag nog een keer terug gaan en ook naar binnen gaan, ik weet dat ik niet de eerste zal zijn.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

Groeten,
Niels Jansen


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 St Joseph's seminary
BerichtGeplaatst: 26 aug 2012 11:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sfeervolle serie, aangenaam licht had je die dag, waardoor alles zacht en diffuus is belicht. Kleuren en nabewerking zijn naar mijn smaak.

De eerste twee platen en de laatste komen voor mij het beste tot hun recht, de betere standpunten, compositie's en uitsnede's latede de ruimtelijke werking van het gebouw en de setting het meest tot hun recht komen :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 St Joseph's seminary
BerichtGeplaatst: 26 aug 2012 20:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1978
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
haha , deze tak van sport is doorgaans geen walk in the park :D . Vwbt beveiligingscams , daar is proefondervinderlijk wel e.e.a. te omzeilen , zeker als het geen bolcams zijn.... Wel een gaaf pandje , maar ligt een beetje buiten mijn route eigenlijk (maar ja , Pripyat volgende maand ook eigenlijk)
Vwbt de fotoos , ik zou er iets meer sfeer in zetten en wat minder oplichten hier en daar. Denk als je 6 nog wat meer vignetteerd je al een aardig eind komt. Wel behoorlijke CA hier en daar... :blink


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 St Joseph's seminary
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 09:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 927
Woonplaats: Roden (nederland)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@mendel: er was inderdaad een lekkere "wolkensoftbox".

@industrial: Deze tak van de sport is voor mij eigenlijk nieuw. Een keer eerder het provinciaal ziekenhuis van Bloemendaal binnen proberen te komen, helaas niet gelukt.
Maar ik had wel het idee dat dit wel erg goed beveiligd was. Wb bolcams, die hingen er ook. Voornamelijk vaste maar op sommige plaatsen ook bolle (dat zijn van die dingen die draaien toch?).
Kan je van dat oplichten ook een voorbeeld geven? Ben wel benieuwd wat je bedoelt :).
CA viel me ook al op... Maar, als ik normaal foto's maak met deze lens heb ik daar bijna geen last van. Als ik vervolgens HDR gebruik krijg ik het wel. Hoe komt dit?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 St Joseph's seminary
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 10:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1978
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
CA ligt meestal idd aan je HDR progje , wat gebruik je ervoor? Bloemendaal kun je echt vergeten , ben er een paar maanden geleden geweest , een grote bende. men kan daar het beste met een Caterpillar renoveren.... :rof
Kijk anders maar eens wat ik bedoel met minder oplichten/sfeer bepalen bij wat ik maak. Kan met je orginelen wel eens wat stoeien (6). Heb voor PeterPan ook eens wat aangepast op Phototime (mag helaas niet linken) , maar kijk daar maar es bij Urban en topic
Rusty Chimneys in Duisburg + Update Industrial


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed