Het is 25 apr 2024 06:16


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Dogs at Tacheles, Berlin
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009 16:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Deze foto heb ik in oktober gemaakt tijdens een reisje naar berlijn met de klas. Het was bij Tacheles, een prachtig kunsthuis met een mooie tuin en overal kunst, echt prachtig.

Ik hoop dat ik hem op de goeie plek heb geplaatst, ik vond hem namelijk meer hier passen dan bij Dieren, op de een of andere manier.

Fotografie

Dus.
Ik heb de foto met een analoge spiegelreflex camera gemaakt (Canon AE1, my love), toen de foto zelf afgedrukt in de doka en ingescand, daarom issie niet zo goed scherp, helaas, want ik heb niet zo'n goeie scanner.
Ik weet trouwens niet meer welke instellingen ik heb gebruikt.

Commentaar is zeer welkom


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009 22:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1544
Woonplaats: Stad aan 't Haringvliet
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja, als je met het fotograferen door wil gaan is het wel raadzaam om een digi aan te schaffen om je foto's op het scherm tot zijn recht te laten komen.
Deze foto oogt voor mij wat rommelig... de achtergrond is erg druk daardoor komen de honden niet echt tot hun recht. Ook de schuine compositie bevalt me niet zo :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009 22:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik heb een digitale camera hoor, maar ik houd er ook van om analoog te fotograferen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 08:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Sluit me bij Kees aan, compositie is erg druk weet niet zo goed waar ik moet kijken :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 11:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
oke, helaas :) Mijn klasgenoten en de leraar (Fotografie @ Willem de Kooning Academie) vonden hem juist wel heel gaaf. Best apart, maar natuurlijk mag iedereen vinden wat hij of zij wil. Maar toch bedankt voor de reacties, het is uiteraard wel een leermoment :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 17:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 17
Bezwaar bewerken: Ja
Kees Luiten schreef:
Ja, als je met het fotograferen door wil gaan is het wel raadzaam om een digi aan te schaffen om je foto's op het scherm tot zijn recht te laten komen.


Dit slaat echt nergens op! Er wordt juist nog heel veel analoog gefotografeert, misschien juist door de "betere fotografen".
Misschien = sparen voor een goede scanner een goed idee, of de beste in laten scannen.

Wat betreft de foto: ik vind m goed. De scherpte ligt mooi op de honden en de achtergrond is wat waziger waardoor de honden er juist wel uitspringen. Die tilt kan wel, maar creeert nu een groot wit vlak wat afleid imo.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 18:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1544
Woonplaats: Stad aan 't Haringvliet
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Denk dat het een stuk makkelijker is om met een digitale camera te fotograferen als je je foto's op het internet wil laten zien. Spaart in ieder geval een goede scanner uit of de moeite om het te laten doen.
Overigens fotografeer ik ook nog weleens met een analoge camera omdat ik het leuk vind om nostalgisch te werk wil gaan, maar om dan de stellen dat je dan behoort tot de 'betere fotografen'? Denk dat dit vooroordeel komt doordat er fotografen uit het analoge tijdperk meer ervaring hebben dan degenen die in het digitale tijdperk zijn begonnen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 19:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 17
Bezwaar bewerken: Ja
Wat je nu zegt is net anders dan daarvoor. Ik denk zeker dat als je digitaal fotografeert het veel makkelijker is om je foto's op internet te plaatsen.
Maar als je hoeft niet digitaal te gaan als je "door wilt gaan met fotografie". Daar doelde ik eigenlijk op.

En natuurlijk behoor je niet automatisch tot de betere fotografen als je analoog fotografeert, maar veel van de professionele fotografie wordt analoog gedaan. Nou speelt er natuurlijk ook de financiele kwestie mee, waardoor veel mensen kiezen voor digitaal. Maar er blijft verschil tussen analoog en digitaal ~ dat kan een heel bewuste keuze zijn. (geen van de twee is trouwens beter, mooier, etc etc.imo, om maar die discussie te voorkomen)

Je hebt zeker gelijk dat wanneer je analoog bent begonnen je anders en veel bewuster omgaat met wat je schiet, dan degene die digitaal zijn begonnen. Misschien geen feit, maar wel wat ik zie in mijn directe omgeving.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dogs at Tacheles, Berlin
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009 17:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
martino schreef:
Wat betreft de foto: ik vind m goed. De scherpte ligt mooi op de honden en de achtergrond is wat waziger waardoor de honden er juist wel uitspringen. Die tilt kan wel, maar creeert nu een groot wit vlak wat afleid imo.


Dankjewel Martino, toch nog een goede reactie van het forum :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed