Het is 28 apr 2024 11:38


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Nieuwe hobby
 Nieuwe hobby
BerichtGeplaatst: 15 jan 2017 01:10 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 9
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi!

Sinds kort ga ik met een vriend richting verlaten gebouwen om daar wat foto's te maken. Hierbij twee foto's van de eerste paar trips. Ik was benieuwd naar jullie mening en natuurlijk naar jullie tips voor de volgende keer!

Fotografie

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nieuwe hobby
BerichtGeplaatst: 15 jan 2017 10:54 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24525
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dus ook jij bent aan de Urbex :D

Wellicht kun je even op de Urban-sectie van dit forum kijken, er zijn er nog een paar die hier mee bezig zijn. Vrijwel nooit in z/w, dus dat zou een leuke toevoeging zijn aan dit genre. En ze gaan idd nooit alleen op pad, dat is gewoon gevaarlijk, dus dat doe je goed. Vrijwel allemaal gebruiken ze HDR, omdat er meestal weinig licht is in dit soort verlaten plekken en toch ieder hoekje in zijn volle glorie getoond wordt. Hoeft niet natuurlijk, dichtlopen kan een optie zijn als je juist wilt laten zien hoe donker het is. Past ook wat beter bij z/w. Kortom: maak je eigen keuzes! Ik zou alleen wel de perspectivistische vertekening proberen te corrigeren, je F1 kijkt niet zo lekker weg. Moet je dan natuurlijk van te voren rekening mee houden om het bijbehorende beeldverlies te compenseren met extra ruimte om je beeld heen als je de foto maakt. Daar had je in F2 minder last van, die staat goed.

Succes, en ik ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe hobby
BerichtGeplaatst: 15 jan 2017 11:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1980
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hasard Cheratte....ding zijn ze aan het slopen. Je hebt mazzel gehad dat je dat vage volk wat daar meestal zit niet tegen het lijf gelopen bent...! Zorg wel voor een paar goede werkschoenen met stalen zool/neus en een paar handschoenen.... Anyway...helaas is deze tak van sport gemeengoed geworden. Veel plekken zijn dicht/bewaakt /getrashed daardoor helaas. Belgie en Noord Frankrijk is daarom al een stuk lastiger... :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe hobby
BerichtGeplaatst: 15 jan 2017 21:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1999
Bezwaar bewerken: Nee
Mooie tak v.d. fotografie, maar inderdaad moeizamer geworden door zijn populariteit. Foto 2 spreekt me het meest aan, mede door de diepte het scherpte verloop en de persoon.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe hobby
BerichtGeplaatst: 16 jan 2017 09:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4624
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Foto 1 lijkt niet helemaal scherp, denkt door het harde licht.
Foto 2 is de meeste aansprekende. Wat ik leuk vind is dat je kiest voor een andere invalshoek dan de meeste urbex fotografen. Maakt het wat rauwer


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe hobby
BerichtGeplaatst: 16 jan 2017 09:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van deze korte serie spreekt nr 1 mij niet zo aan. Vertekening van het perspectief spreekt mij gewoon niet aan. Nr 2 spreekt mij daarentegen wel aan. Is weer eens wat anders dan wat de urbex fotografen laten zien. Lekker in z/w, mooi licht en met een persoon in de voorgrond. Helemaal top! De persoon had misschien ietsje meer naar links in het beeld mogen staan zodat we er ook langs de diepte in hadden kunnen kijken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed