Swinden schreef:
Ik vind het helemaal niet zo makkelijk om in de mist te fotograferen; je krijgt dan wel sfeervolle platen maar je moet ontzettend oppassen dat de boel niet dichtslibt of dat je die sfeer verliest doordat je juist niet wilt dat de boel dichtslibt. Meestal moet je ook stevig overbelichten (waarbij een EVF zijn nut bewijst) terwijl je in photoshop dan weer afwijkende histogrammen krijgt. Ik vind dit een sfeervolle prent, qua compositie niets op aan te merken, maar het zit allemaal zo dicht dat er verder niet zo veel te zien is. Valt er in de RAW-versie en Lightroom niet nèt nog iets meer uit te halen?
Beste Swinden: ik ervaar het niet als "dichtslibben " maar als sfeer makend en duizend.
Bij deze omstandigheden is het histogram nmm. afwijkend in een niet negatieve betekenis en gaat de basisregel voor een goed histogram niet op.
In dit geval vind ik de sfeer van de foto zonder meer fraai en ook volledig conform de omstandigheden die ter plaatse op die ochtend heersten . Overigens is links in de foto niets te zien omdat dat alleen maar de Maas als ondergrond heeft.
Neemt dus niet weg dat het aantal reacties mij fors tegenvalt.