Het is 19 jul 2025 17:30

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur St Amands
 St Amands
BerichtGeplaatst: 13 aug 2009 22:04 
Lid
Offline op het foto forum

Hallo ik ben nieuw hier, en probeer even een foto te plaatsten, deze is gisteren genomen in St Amands, het weer was helaas niet goed, toch heb ik deze foto gemaakt, omdat heel even de zon er door kwam en dan die schittering op het water hé.
Ik fotograaf met Canon EOS 1000D

P stand ISO 400

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 St Amands
BerichtGeplaatst: 13 aug 2009 22:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Allereerst welkom!

En dan nu de foto:
Het eerste wat me opvalt is dat de foto scheef is. Verder is de foto nergens scherp en oogt hij nogal flets. Dit alles is te verhelpen met de juiste nabewerking maar het mooiste is natuurlijk dat de foto zo uit de camera komt dat er slechts weinig tot geen nabewerking nodig is, buiten de standaard bewerkingen. Want een scheve foto softwarematig rechtzetten gaat namelijk ook weer ten koste van de kwaliteit, contrastverhoging vermindert de fijne details in een foto enz...
Wanneer de foto wel recht zou staan, goed scherp, juiste contrast en kleur had zou het m'n aandecht echter nog niet vasthouden...

Hopelijk snap je m'n "verhaaltje" :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 St Amands
BerichtGeplaatst: 13 aug 2009 22:56 
Lid

Storm schreef:
Allereerst welkom!

En dan nu de foto:
Het eerste wat me opvalt is dat de foto scheef is. Verder is de foto nergens scherp en oogt hij nogal flets. Dit alles is te verhelpen met de juiste nabewerking maar het mooiste is natuurlijk dat de foto zo uit de camera komt dat er slechts weinig tot geen nabewerking nodig is, buiten de standaard bewerkingen. Want een scheve foto softwarematig rechtzetten gaat namelijk ook weer ten koste van de kwaliteit, contrastverhoging vermindert de fijne details in een foto enz...
Wanneer de foto wel recht zou staan, goed scherp, juiste contrast en kleur had zou het m'n aandecht echter nog niet vasthouden...

Hopelijk snap je m'n "verhaaltje" :)

Ja hoor ik begrijp het helemaal.. het verhaaltje..
Zo dan beter?

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 St Amands
BerichtGeplaatst: 18 aug 2009 17:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
In de update (=iets beter) heeft het water wel een vreemde kleur gekregen