Het is 28 jul 2025 18:19

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Wandeling in de omgeving Barchem
 Wandeling in de omgeving Barchem
BerichtGeplaatst: 28 aug 2011 23:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi,

Afgelopen 2 weken heerlijk op een camping in de achterhoek gestaan.
Veel kunnen oefenen met mijn camera..

Hieronder een foto, geschoten tijdens een prachtige natuurwandeling in de omgeving van Barchem.
Persoonlijk vind ik hem erg mooi en vermoed ik enige vooruitgang t.o.v. mijn vorige wandelfoto.

Fotografie

F/16
1/60 sec.
ISO 100
18 mm.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2011 12:33 
Lid
Fotografie

De foto is qua compositie goed, en ook het karrespoor gaat goed samen met de portrait orientatie van de foto. Alleen.....wij als buitenstaanders kennen de ongetwijfeld lieftallige hoofdpersoon nog niet, en met je rug naar de camera toe is niet de meest logische manier om je voor te stellen. Dus als we direct wisten dat dit Maxima was, of dat het over rugzakken ging dan wél, maar anders....

Wel dapper dat je een fijne vakantie had in eigen land. Veel landgenoten zien dat iets genuanceerder, dezer dagen...

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 29 aug 2011 17:19 
Lid
Fotografie

Ik heb werkelijk enorm genoten.

Ik snap je punt Andreaz, echter heb ik er bewust voor gekozen deze lieftallige jongedame (mijn vrouw) niet als onderwerp te gebruiken maar als anoniem persoon die de weg afstaart.

Het beeld moet het begin van 'een tocht' voorstellen. Daarbij is het onbelangrijk wie deze tocht gaat lopen.

Was het sterker als de persoon in kwestie weggelaten zou zijn? Ik zou dan, denk ik, de dynamiek missen. Het zou dan meer om het landschap 'an sich' zijn gegaan dan de hier (in mijn ogen) gesuggereerde wandeltocht.

Maar wellicht ben ik hier iets te vooringenomen in, het is toch mijn meisje ;)
Wilco

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp