Hoi allemaal! Mijn naam is Niels en ik kwam toevallig dit leuke forum tegen. Om gelijk goed van de gelegenheid gebruik te maken (8 foto's per post!!), laat ik jullie wat van mijn werk zien. Ik ben fervent bergliefhebber en een groot deel van mijn album bestaat uit alpenfoto's uit Oostenrijk. Ik licht de foto's per foto nog wat toe voor de liefhebber
1. Gemaakt vanaf de top van de Wiesbauerspitze (2767m) boven het Virgental - Oost Tirol - Het was bijzonder koud voor de zomer kan ik nog herinneren. Een paar dagen erna heeft het nog wat gesneeuwd in het dal ernaast. Ik vermoed dat door de gletsjers bovenin het dal koude lucht via deze berg naar beneden stuwt.

2. De andere kant van het dal, vanaf Wetterkreuz; een verhoging op de helling van de Bergerkogel (2656m). Een van mijn favoriete uitzichtpunten, waar veel boeiende planten groeien en waar het bij goed weer een lekker warm rustpunt is.

3. Helemaal aan het begin van de beklimming van Lasörling (3098m). 's Morgens vroeg om 7 uur uit de auto gestapt. Dit is het grootste hoogteverschil dat ik tot nu toe gezien heb. De auto's staan op ongeveer 1100 meter; het hoogste punt in de achtergrond is de Hoher Eichham (3371m) die net achter de Wunspitze uitkomt. Meer dan 2200 hoogtemeters, het op een na grootste hoogteverschil in Oostenrijk.

4. In oktober vorig jaar heb ik bezoekje gebracht aan het noordwestelijker gelegen Lechtal. Na de eerste forse sneeuwval besloot ik, nadat de zon een groot deel weggesmolten had, nog even via de stoeltjeslift naar boven te gaan. De prominente berg links is de Ruitelspitze (2580m) die boven het dorp Bach (1062m) ligt.

5. Ook in het Lechtal. Op de noordhelling was het al behoorlijk koud. Dit bevroren poeltje reflecteert de Lärchspitze, die met sneeuw hoger lijkt dan haar bescheiden 2400m.

6. Twee jaar geleden heb ik met een groep een cursus gedaan in het Ötztal. Deze foto is genomen vanaf de helling van de Fluchtkogel (3497m). Een van de mooiste uitzichtbergen waar ik tot nu toe opgestaan heb. Helaas alleen met touwgroep te bereiken (verwantwoord wel te verstaan...)

Mijn excuses voor de inconsistentie met betrekking tot de kaders. Sommige foto's had ik al geupload en door gebrek aan een proper FlickR-account probeer ik het aantal uploads daar te beperken