Oja, hier wilde ik ook nog op reageren...

@rbwadden/janjan33, de scores van DxOMark vind ik niet relevant en om eerlijk te zijn heb ik er ook (sterk) mijn twijfels bij. Dat terzijde.
De Nikon D7200 + Sigma 10-20 is een fijne combinatie voor landschapsfotografie.
Ik ben nog 's aan het zoeken gegaan in m'n archief naar een aantal foto's met de eerder genoemde combinatie, dat was alweer 2,5 jaar geleden zag ik.
De foto's die toen uit de camera rolden waren zeker niet altijd van even goede kwaliteit, dit had vooral te maken met bewegingsonscherpte door onstabiel statief i.c.m. lange sluitertijd. Maar heb er een aantal uitgepikt en ik ben die gaan vergelijken met m'n huidige foto's (iets met appels en peren...). Niet om te kijken welke beter is, maar om te kijken wat de verschillen zijn.
Ik kom eigenlijk tot de conclusie dat ik m'n D850 + 16-35 & 12-24 beter maar kan inruilen. Zonder twijfel durf ik te zeggen dat jullie op Photodrome het verschil niet zouden zien.
Het is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht, want scherpte is niet het enige aspect wat van belang is. Op ware grootte zijn er met een full frame camera uiteraard meer details waarneembaar.
Wat ik uiteindelijk probeer te zeggen is dat janjan33 een erg goed setje in handen heeft en deze voor landschapsfotografie niet hoeft te upgraden.
P.S. stof op sensor heeft geen invloed op ruis.