Het is 20 jun 2025 23:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur De oranje boei
 De oranje boei
BerichtGeplaatst: 29 sep 2018 17:34 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Zat te twijfelen, of hier bij 'landschappen', of bij 'vogels', maar omdat de Meeuw vrij klein in beeld staat toch maar hier geplaatst.....als ie niet goed staat dan zie ik het wel als ie verplaatst is. ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De oranje boei
BerichtGeplaatst: 29 sep 2018 20:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Jammer dat de boei er niet scherp op staat. Dat komt waarschijnlijk omdat de meeuw net voorlangs vloog, waardoor je camera (Sony toch?) besloot om op de meeuw scherp te stellen. De scherptediepte is niet diep genoeg om de boei er toch scherp op te krijgen. Jammer dus! :S

....maar, als je een foto van een scherpe meeuw ook mooi vindt, dan is deze foto niet mislukt en kun je hem bewaren. Dan is het een gevalletje "gelukje bij een ongelukje". :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De oranje boei
BerichtGeplaatst: 29 sep 2018 20:57 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Geloof dat ik hier een flinke reep van de onderkant eraf zou halen.....En Ron houdt van vogels dus dat die scherp is, is vermoedelijk de bedoeling Henry..

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 De oranje boei
BerichtGeplaatst: 29 sep 2018 21:32 
Lid
Fotografie

De vogel is het onderwerp. Wat klein in het geheel van de foto. Mooie scherpe weergave.

De oranje boei
BerichtGeplaatst: 30 sep 2018 10:49 
Lid
Fotografie

Mooie plaat Ron! :good2
Qua uitsnede absoluut zo laten, anders krijg je n.m.m. een veel 'plattere' foto doordat je het scherpe gedeelte water wegsnijd.

De oranje boei
BerichtGeplaatst: 30 sep 2018 21:13 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bedankt voor de reacties. :D

Henry schreef:
Dat komt waarschijnlijk omdat de meeuw net voorlangs vloog, waardoor je camera (Sony toch?) besloot om op de meeuw scherp te stellen.
Ik heb een speciaal AF-knopje op die Sony, die instelling heet "scherpstellen op vogels". :rof

De boei hoeft voor mij ook niet scherp te zijn Henry, ik vind dat maar een lelijk ding, maar hij geeft wel mooi diepte aan het beeld, althans dat is mijn gevoel bij deze foto.....ik heb dus bewust scherp gesteld op de Meeuw.
Foto's van alleen Meeuwen, dus zonder wat meer omgeving, daar heb ik er ook nog wel enkele honderden van, maar het ging me bij deze dus niet alleen om de Meeuw. ;)

@Frako, eigenlijk is het landschap het onderwerp, met de Meeuw als soort van blikvanger en de boei om de diepte in de foto weer te geven, dat was tenminste mijn bedoeling hier.

@Matthijs en Art, ik laat de foto ook zo, bewust wat meer omgeving en dus ook wat meer voorgrond erop gelaten, wilde juist, zoals eerder al gezegd, wat diepte aan de foto meegeven. :knip2

De oranje boei
BerichtGeplaatst: 30 sep 2018 21:19 
Moderator
Fotografie

Als totaal een mooie plaat zo met het donkere water. :up

Als het om het landschap gaat had ik die scherp willen zien, nu is het voor mij een vogelfoto.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp