Het is 25 apr 2024 00:57

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Daar kun je geen porei in planten
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 14 feb 2019 22:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42109
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb de witbalans iets terug gezet en daarna levendigheid iets aangesterkt om weer wat kleur in de lucht te krijgen en het zand/aarde op het plateau.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 15 feb 2019 10:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vind je dapper Fotosmurf dat je toch een poging waagt om de verbeteringen aan te brengen in deze foto. Dat had al een forumlid gedaan en werd niet in dank afgenomen.
Grote vraag is wat gaat ...........met aan deze aanwijzingen gaat doen...Ik weet het niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 15 feb 2019 11:13 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Aanpassing @Fotosmurf is realistisch. Jammer dat we je foto's nooit groter zien @AJL.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 15 feb 2019 11:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotosmurf schreef:
Ik heb de witbalans iets terug gezet en daarna levendigheid iets aangesterkt om weer wat kleur in de lucht te krijgen en het zand/aarde op het plateau.


Op die locaie heb ik geen grijskaart gefotografeerd......dus heb ik louter de automatische witbalans gevolgd van de camera......ge ziet dat dit ook niet juist is
Nu heb ik de Kelvin-waarde aangepast......is het zo goed volgens u Joop?

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 16 feb 2019 19:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ArtenCo schreef:
Ik vind je dapper Fotosmurf dat je toch een poging waagt om de verbeteringen aan te brengen in deze foto. Dat had al een forumlid gedaan en werd niet in dank afgenomen.
Grote vraag is wat gaat ...........met aan deze aanwijzingen gaat doen...Ik weet het niet.


Toc h maar weer ruzie-stokerij .......vooral dit :
Dat had al een forumlid gedaan en werd niet in dank afgenomen.
Grote vraag is wat gaat ...........met aan deze aanwijzingen gaat doen


Onterecht besluit dat ik dat niet in dank zou afgenomen hebben
en onterecht besluit dat hier een groot vraagteken wordt gezet bij : "....wat ik met die aanwijzingen zou doen".......blijf toch weg uit mijn post......als iets goed is zwijgt ge en als je iets kunt stoken ....ben je daar.......ARTENCO


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 16 feb 2019 22:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik zoek geen ruzie hoor, ik leg alleen de vinger op een pijnlijke plek AJL, ik zie zoveel mensen de moeite nemen om jou te helpen en zij krijgen weinig respons op hun inspanning. Hoevaak is jou de vraag gesteld om je foto’s groter te plaatsen, of eens een foto zonder kader te laten zien. Hoevaak heb je hiervoor de moeite genomen? En zo kan ik en andere forumleden, nog wel wat puntjes opnoemen.....dat irriteert en heb ik inderdaad benoemd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 17 feb 2019 03:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben net zoveel fotograaf als jij en als ik een dikke witte kader maak is dat de keuze van de fotograaf; en als ik een dikke handtekening in de foto plaats is dat net zo goed als voor jou een fotografische vrijheid; en zo voorts.....ik heb als fotograaf recht om een foto te posten met een bewerking naar mijn smaak.....niet zoals jij doet; ik heb evenveel rechten als jij........maar ik heb van jou nog nooit lovende woorden gelezen op mijn foto's terwijl anderen die foto dan wel mooi vinden, dat bewijst alleen maar dat je niks zegt als de foto goed is en dat je alleen een wonde komt maken en in de wonde komt keuteren als je een negatieve visie hebt........het bewijst dat je alleen maar NEGATIEVE OPMERKINGEN geeft op mijn foto's. !!!!!!
Gij geeft sterk de indruk dat je "alleen bent die de wijsheid in pacht heeft"


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 17 feb 2019 04:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Het is goed AJL.... als fotograaf mag je je eigen stempel drukken op je foto. Vooral doen als je je daar prettig bij voelt. Vrijheid van mening......

Het klopt dat ik weinig lovende woorden uit over uw foto’s, ook al vinden andere uw opnames prachtig/ geweldige/ schitterend of iets dergelijks. Ik kan over iets wat ik niet mooi vind, niet lovend zijn. Bij uw foto’s niet, maar ook bij andere niet hoor. Daarin maak ik geen verschil. Blijkbaar vind ik alle foto’s van uw hand niet mooi, sorry daarvoor. Ik heb ze vannacht nog even bekeken maar ik blijf bij mijn mening, iets wat ik niet mooi vind ga ik niet de hemel in prijzen.
Daarnaast speelt ook een irritatie mee die dit versterkt. De wijze waarop je reageert, geeft mij het gevoel dat je niet openstaat voor suggesties van anderen forumleden. Je reacties zijn nogal gesloten, tenzij je geraakt voelt, dan komt er wel een heel epistel. Hierin verschil ik niet met anderen forumleden, die ook hierover weleens wat gezegd hebben. .

Het forum is bedoeld om te leren, waar toch? Wat houdt je dan tegen om een up-date te plaatsen als je tips&tricks hebt gehad? De ander, de raadgever in dit geval, wil wellicht ook wel het resulaat zien als je de tips hebt toegepast. Visa versa...... Alleen ik zie weinig terug van de tips in de opnames....en dan is het eenrichtingsverkeer. Dat gaat niet werken.

Ik had het al eens eerder gezegd: ik onthou me in het vervolg van commentaar. Laat ik dat dan ook maar doen. Het ga je goed....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 17 feb 2019 11:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik kan wel tegen negatieve opmerkingen.....als ze opbouwend zijn......het forum is om te leren.....maar ik mag kiezen wat ik leer en wat niet......immers, ik moet geen foto's maken naar uw smaak maar mag mijn eigen stijl hebben en ontwikkelen.
Ik heb bovendien mijn materiele middelen en beperkingen.....zo heb ik recent pas een verloopfilter gekocht.....waardoor ik de lucht in betere omstandigheden kan fotograferen als voorheen.
Dat zijn technische beperkingen die mee spelen in het resultaat van de foto
(zo had ik bij deze foto geen grijskaart gebruikt en het blijkt dat de witbalans van de camera het automatisch ook niet heel goed doet.....ik heb dat toe gegeven en mijn foto aangepast.
Trouwens.....ik pas meer mijn foto aan voor het model of voor de album op basis van opmerkingen hier, maar ik ga dan niet altijd die verbeterde versie online zetten......dat is geen fout hoor en ook geen teken van stijfkoppigheid

Ge moet in uw reacties onderscheid kunnen maken in : "respect voor iemand zijn stijl en smaak en technische beperkingen" EN "het subliem mooi afgewerkte foto naar uw smaak"
Gij vindt alleen een foto goed als de laatste voorwaarde is voldaan........dat is uw beperking!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Daar kun je geen porei in planten
BerichtGeplaatst: 17 feb 2019 11:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
hier gaat even een slotje op. zal niet meer veel opleveren dan modder gooien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 137 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed