petervaneekelen schreef:
F1, F2 en F5 hebben een opvallend gelijksoortige opbouw, F3 en F4 wel dezelfde hoek maar met meer kleur en zonder beeldpunt rechtsboven.
Ik denk dat het eigenlijk nog wel iets meer eenheidsworst is wat betreft compositie. Ook bij F3 en F4 kom ik er eigenlijk ook op uit dat er zo'n beeldpunt is, al zijn die wellicht wat minder krachtig.
De zelfopdracht die dag was landschap met 50mm equivalent. Ik heb ook wel andere composities geprobeerd, maar die komen absoluut niet door de selectie. Ik weet niet zo goed waarom dat is. Het kan mijn gebrek aan vaardigheid zijn om iets anders op een goede manier toe te passen. Het kan ook zijn dat je bij een hoop wijdsheid zonder tele en zonder groothoek gewoon wat betreft compositie de krachtigste vormen moet kiezen, omdat er anders bij gebrek aan accent helemaal niets overblijft het plaatje.
Maar het kan ook een autisme - een soort boter-kaas-en-eierenkadertje ingebrand op de "sensor tussen mijn oren" - van mij zijn die verhindert om ander compositievormen goed toe te passen. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Wellicht speelt ook dat ik zelf niet het gladde natte wacky ijs op wilde met m'n nieuwe cameraatje.
petervaneekelen schreef:
De schaatsers, hoewel klein en anoniem, vervullen toch een belangrijke rol.
Dat ben zo vrij om dat gezien de zelfopdracht als een compliment te nemen.