De laatste tijd ben ik wat meer bezig om mijn werk wat persoonlijker te maken. Ik probeer dat door me wat meer bewust te zijn van mijn gemoedstoestand, aangezien die een grote invloed heeft op mijn creativiteit en op wat ik waarneem tijdens het fotograferen
Deze foto nam ik op de eerste dag van mijn fotoweekend in Duitsland. Ik was wat somber de weken ervoor en was mijn inspiratie kwijt. Ik zag op mijn favoriete bosplekken in Nederland nog steeds grote hoeveelheid bomenkap en soms ook kaalkap. Ik ben me gaan verdiepen in bosbeheer e.d. en werd somber van het feit dat er nog steeds zoveel kap plaatsvindt om geld te verdienen. Toen we aankwamen in Duitsland was tot mijn grote schrik een groot gedeelte van de naaldbomendood of stervende. Het was alsof er een kernbom was ontploft. Tijdens de eerste boswandeling kon ik niks anders zien dan afgehakte stammen en was dit mijn gemoedstoestand. Ik wilde het graag omdraaien, maar kon het niet op dat moment. Toen besloot ik het vast te leggen. Het fotograferen en het toegeven dat het er mocht zijn, maakte mijn 10 kilo lichter. Het hielp mij om de negatieve emoties een plek te geven. Het vervolg hierop volgt nog