Het is 18 mei 2025 18:20

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Strand
 Strand
BerichtGeplaatst: 22 maart 2010 22:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dagje op het strand, ik vond deze persoonlijk eigenlijk wel heel leuk gelukt. Maar wees maar hard, wil weten wat er beter aan kan!

Fotografie

Van deze laatste wist ik niet zeker of hij nou in de sportsectie zou moeten, maar omdat het landschap toch de overhand heeft, is dit misschien een betere plek om hem te plaatsen. De surfers zijn helaas wat onscherp omdat ik vergeten was ( :wacko ) de camera van de 1/25s sluitertijd af te halen. (Het blijkt dat enthousiasme en zorgvuldigheid niet altijd hand in hand gaan :P)
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Strand
BerichtGeplaatst: 22 maart 2010 22:45 
Lid
Fotografie

Eerste is aan de donkere kant, en je mist een blikvanger in het beeld. De luchten de zee, en het spiegelende strand zijn een mooi decor, maar vragen om acteurs. Wandelaars, fietsers, een boot, iets wat is aangespoelt.

Tweede is erg hard belicht op de lucht, mis scherpte op de kiters, en de horizon loopt erg schuin.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Strand
BerichtGeplaatst: 22 maart 2010 22:49 
Lid
Fotografie

Foto 1 vind ik erg mooi kwa kleurstelling / lichtval. De weerspiegeling van de dreigende lucht geven de foto een onheilspellende sfeer. Het enige wat je mist is een eyecatcher want nu heb je een prachtig decor, maar geen spelers. Maar nogmaals, een bijzondere sfeer heb je wel te pakken. Horizon lijkt een klein tikje schuin te staan.

De compositie is goed, met de kytes linksboven en de kyters rechtsonder, dit maakt de foto in balans. Zou nog een stuk van de onderkant afkunnen. Ook hier een tikje scheve horizon. Beeld spreekt me minder aan omdat de kleuren / het licht veel vlakker is, de lucht op bepaalde plekken uitgebeten is en de kyters niet scherp zijn.

Samenvattend:
1 erg fraai, mist helaas een eyecatcher.
2. ondanks goede compositie veel minder, vlak van kleur en niet scherp genoeg.

EDIT: Welverrek, ben aan het typen en zie dat Mendel me net voor was met een bijzondere overeenstemming in zijn reactie voor wat betreft foto 1 :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp