Maar dan ga ik met Target mee, en dan is een stack beter omdat je dan WEL het dynamische bereik, kleur en contrast ed hebt, maar niet die Carel Willink waas, die je duidelijk ziet en wat anders is dan een scherpe multi stack in bijvoorbeeld photoshop. Waardoor je een natuurlijk uiterlijk behoudt. Maar zoals ik al zei is het wel een mooie foto, qua compositie, tijd van de dag en lucht ed.

Het jammere is dat het terugdraaien van de multibit foto naar 8bit het zogenaamde tonemappen die 'HDR' waas achterlaat en van die compacttoestel kleuren die idd lekker pakken. Echter is dit iets wat Photomatix als methode gebruikt voor verwerking van haar HDR techniek. Dat moet ook wel aangezien bij dit pakket de volledige info wordt gebruikt en terug geschroefd moet worden om in een normale JPG weer te geven. Andere technieken zoals meerlaags werken of stacken heeft die omzetting terug niet nodig omdat niet alle info samengesteld wordt maar er in 3 of meer eigen lagen gewerkt wordt.
Door dus HDR toe te passen is een hoger, hoe kan het ook anders

, Dynamisch bereik, maar wel die surrealistische look. En dat vind ik bij natuur echt heel raar overkomen.
Verder is landschaps fotografie een tak van sport waar je de tijd voor kunt nemen, het loopt niet weg en voorbereiding hoort er ook bij. Dus licht tijdstip ed. En ik gebruik Hard en Soft grads en met softgrads kan ik wel de lucht onderdrukken maar zullen bomen ed niet donkerder worden en meerdere softgrads verschoven over elkaar zeker niet. Maar goed, ik heb misschien te veel van David Noton aan boeken en videomateriaal bekeken hoe een landscaper aan het werk gaat ipv een shooter en verwerker.

Daarbij ben ik niet goed genoeg met PS of wat dan ook dus zal ik het van het pure fotograferen moeten hebben.

Maar het is een mening over de nabewerking niet over de fotografische inzichten en compositie technieken als mede het fotografische oog wat je absoluut hebt om een dergelijke lucht op die manier met het landschap vast te leggen. Ergo erg goed.