Dank voor je commentaar.
-Kleuren zijn niet nep maar het is een HDR. 5 opnames met verschillende sluitersnelheden. Snap dan ook niet dat er EXIF in de afbeelding zit want de sluitersnelheid wordt nu als 1/25 getoond. En dat moet dan mogelijk een gemiddelde waarde zijn. Daarom wellicht dat het wat buiten verhouding is. Met 1 enkele opname had dit niet gekund. En ik neem aan dat het je bekend is dat HDR niet per defenitie kleuren 'oppoetsen' is. Zo ook nu niet. Maar door een lichtere voorgrond met de normale achtergrond te combineren in HDR ontstaat dit effect. Ik heb dus zelf geen kleur en/of contrast en/of lichtcorrecties toegepast.
-Die horizon lijkt niet alleen scheef. Dat is ie ook

Zag het pas later. Zou eigenlijk recht gezet moeten worden maar het gaat me nu vooral om de lucht.
-Tja, dat kader: dat is voor een ieder zijn eigen smaak. Zelf vind ik het wel wat hebben (anders had ik het niet geplaatst.) maar twijfel nog steeds of ik er goed aan doe om dat hier te plaatsen. Hoor er hier wel meer wat minder positieve berichten over bij sommigen. Dat is dan in schril contrast met datgene dat ik van anderen, buiten het forum om hoor.