Het is 21 jul 2025 18:38

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur een landschapje
 een landschapje
BerichtGeplaatst: 16 sep 2010 10:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
deze foto heb ik gemaakt bij Blokzijl.
iets nabewerkt in lightroom
ik ben benieuwd naar de reactie's hier op.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 een landschapje
BerichtGeplaatst: 16 sep 2010 10:56 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik vind het wel wat hebben al komen de lucht kleuren (het blauwe) een beetje onnatuurlijk over.

Dat de evenaar op ongeveer de midden zit stoort me bij deze foto niet omdat er zowel in de lucht en het land iets te zien is. Leuke compo om het hekje met poort voor dat lelijke struikje te zetten en dat water in de midden

:upc

Oh ja alleen het grassprietje links onder zou ik wegwerken :blush

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 een landschapje
BerichtGeplaatst: 16 sep 2010 11:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Qua kleur, opbouw, belichting en composite voldoet hij aan alles. Je settings zijn ook ok. Misschien dat de onderste onkruiden links onder afleiden, maar goed.

Wat ik wel zie maar niet zeker weet is of je een RAW naar JPG omgezet hebt of een JPG als JPG verwerkt hebt met Lightroom. Als je een RAW had dan ben je vergeten te verscherpen. Verscherpen staat op 0. En de foto is wel scherp qua DOF, maar een fractie onschep ogend.

Verder zie ik iets wat ik ook vaker heb met LR. Dat je als je blauw in de foto hebt en bepaalde presets gebruikt je kleurruis gaat zien. En dat zie je linksboven in de hoek in het blauwe.

Ik ben verder geen held met nabewerken. Ik denk dat je foto als basis goed is maar dat de software nabewerking beter zou kunnen waardoor het van een redelijke een goede foto kan worden.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp