Het is 27 jul 2025 08:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur De Noord
 De Noord
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 10:54 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Camera Canon EOS 7D
Exposure 134
Aperture f/16.0
Focal Length 18 mm
ISO Speed 100

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De Noord
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 11:37 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Exposure 134? Ik krijg de indruk dat het een stuk korter is als ik naar het water kijk :)

Maar dat heeft verder niets met mijn mening over de foto te maken :D
Ik denk dat er nog wel een stukje van boven af had gekund. Nu zie je daar een beetje bruine lucht met wat ruis terwijl het niet echt veel toevoegd.
Voor de rest ziet ie er heel netjes uit en is het een mooie rustige plaat voor aan de muur! :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De Noord
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 11:55 
Lid
Fotografie

De reflectie van het licht op het water maakt de foto toch wel tot een aardige sfeerplaat.
Er is jammer genoeg wel behoorlijk wat ruis in de hele foto en lucht te zien.

Over de compositie twijfel ik nog een beetje. De reflectie op het water vind ik mooi gedaan. Op de een of andere manier mis ik wel iets aan wat meer dieptewerking waardoor de foto nog lekkerder zou wegkijken.

Maar dat is misschien ook wel lastig in deze situatie.

Kleuren zijn top!

De Noord
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 12:15 
Lid
Fotografie

De ruis stoort mij niet. Ik vind de reflecties op het water fraai gevangen, alleen de rest van de foto heeft weinig dat de aandacht kan vasthouden. Ik neig er sterk naar een flink stuk van rechts af te kroppen en een randje van boven, zodat je meer de reflectie benadrukt.

De Noord
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 18:46 
Lid

thanks voor de reacties. Zitten jullie te pixelpeepen met een vergroting van x20 dat je ruis ziet, ik vind het amper opvallen :o

Wat betreft het afsnijden van de lucht: hier had ik al naar gekeken, maar ik vond dat hij dan al vrij snel te krap wordt voor de kraan die daar staat. vandaar dus mijn keus voor deze crop. ruimte rechts valt wat voor te zeggen, ga ik nog iets mee proberen.

Effect van lange sluitertijd op water is overigens nooit hetzelfde he, is heel erg afhankelijk van hoe het water beweegt ;)

De Noord
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 20:11 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
polariteit schreef:
Effect van lange sluitertijd op water is overigens nooit hetzelfde he, is heel erg afhankelijk van hoe het water beweegt ;)

Na 134 seconden is vrijwel ieder water wat redelijk beweegt helemaal glad. Dat is hier niet het geval, vandaar mijn opmerking ;)

En ja, die ruis valt op in de lucht. Je zou dat met plaatselijke gaussian blur of noise --> median, even bij kunnen werken.

En die lucht, als je de helft van de ruimte tussen het topje van de kraan en de plaat pakt komt ie vind ik beter uit ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp