Het is 23 jul 2025 20:16

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur nog wat molens op kinderdijk
 nog wat molens op kinderdijk
BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 16:39 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hierbij een opname op een grauwe dag in kinderdijk.

Fotografie

gr Arend

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 17:55 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Goed hoor, scherp van voor tot achter. Nu nog een ND gradje voor de lucht. :)

Er zou een inkoop actie moeten komen voor de landscapers zie ik. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 18:19 
Lid

duckie schreef:
Goed hoor, scherp van voor tot achter. Nu nog een ND gradje voor de lucht. :)

Er zou een inkoop actie moeten komen voor de landscapers zie ik. :)

Sorry, heb wellicht even geen helder moment maar wat is een Nd gradje voor de lucht ? en wat voor inkoop actie ..? :blush

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 19:38 
Lid
Fotografie

Een Natuurlijke Dichtheids Gradueel filter (vrij vertaald van Natural Density Gradual Filter) is een grijs filter die de helft bedekt. Hiermee kun je dus de lichte delen een beetje donkerder maken tov de donkere voorgrond. Je krijgt hier meer details in de voorgrond en meer details in de lucht, als die er is. Een belichtings meter van een camera kan maar een 5 of sommige iets meer stops aan licht 'zien' en een mensenlijk oog veel meer. Waardoor wij wel details zien de voorgrond en in de lucht en als we dan de foto's bekijken thuis dan valt pas op dat je iets anders gekregen hebt dan dat je zag. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Graduated_ ... ity_filter

Inkoopactie is er niet maar er zijn een aantal enthousiastelingen nu in het landschaps gebied die mooie foto's maken maar tegen de uitgebeten witte luchten aan lopen. En dat is of met filters of met HDR techniek goed te doen. Maar als je meerdere mensen zou vinden om een set te kopen dan kan de totaal prijs misschien omlaag.

Zo heb ik ooit meegedaan op EOSD met een soligor tussenringen set en dat scheelde geloof ik 15 euro op de 100 euro en geen verzendkosten. Maar niets moet maar ik dacht er ff aan.

Soms zie je ook mensen die een Omnibounce voor een flitser willen en dan op Ebay een rammelig exemplaar kopen, voor 7 euro maar als je meerdere omnibounces koopt bij bv Stofen dan komen de kosten op dezelfde hoogte te liggen alleen heb je dan geen chinees lookalike maar the real deal.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 19:45 
Lid
Fotografie

Ik heb nog een vraagje, zijn je kleuren zoals je die bewerkte gelijk aan de kleuren die je hier op het forum ziet?

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 19:50 
Lid

duckie schreef:
Een Natuurlijke Dichtheids Gradueel filter (vrij vertaald van Natural Density Gradual Filter) is een grijs filter die de helft bedekt. Hiermee kun je dus de lichte delen een beetje donkerder maken tov de donkere voorgrond. Je krijgt hier meer details in de voorgrond en meer details in de lucht, als die er is. Een belichtings meter van een camera kan maar een 5 of sommige iets meer stops aan licht 'zien' en een mensenlijk oog veel meer. Waardoor wij wel details zien de voorgrond en in de lucht en als we dan de foto's bekijken thuis dan valt pas op dat je iets anders gekregen hebt dan dat je zag. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Graduated_ ... ity_filter

Inkoopactie is er niet maar er zijn een aantal enthousiastelingen nu in het landschaps gebied die mooie foto's maken maar tegen de uitgebeten witte luchten aan lopen. En dat is of met filters of met HDR techniek goed te doen. Maar als je meerdere mensen zou vinden om een set te kopen dan kan de totaal prijs misschien omlaag.

Zo heb ik ooit meegedaan op EOSD met een soligor tussenringen set en dat scheelde geloof ik 15 euro op de 100 euro en geen verzendkosten. Maar niets moet maar ik dacht er ff aan.

Soms zie je ook mensen die een Omnibounce voor een flitser willen en dan op Ebay een rammelig exemplaar kopen, voor 7 euro maar als je meerdere omnibounces koopt bij bv Stofen dan komen de kosten op dezelfde hoogte te liggen alleen heb je dan geen chinees lookalike maar the real deal.

Ah, ha, bedankt voor je antwoord. Nu begrijp ik het. Zo'n filter heb ik al een tijdje in bestelling staan bij foto ronde.. Dus was er wel al bekend mee. Alleen bij de afkorting ging even geen lampje branden.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 19:51 
Lid

duckie schreef:
Ik heb nog een vraagje, zijn je kleuren zoals je die bewerkte gelijk aan de kleuren die je hier op het forum ziet?

Niet helemaal. De foto komt net iets vletser over. werkt dit forum op sRGB of adobe RGB ?
Of vraag je het om een andere reden ?

BerichtGeplaatst: 16 jan 2011 00:58 
Lid
Fotografie

Ja voor internet zou ik altijd sRGB kiezen omdat je browser (niet het forum) srgb gebruikt en AdobeRGB fotos fletser weergeeft.

Ik vind de compositie wel aardig, maar het riet rechts lijkt eigenlijk vooral af dus daar zou ik proberen vanaf te komen.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2011 01:11 
Lid
Fotografie

:) Ik zag dat je CS op Adobe staat, dus niet eens je camera. Deze setting heeft geen enkele meer waarde. Het internet gebruikt sRGB en de meeste schermen en zeker printers kunnen die Gamut niet weer geven. Je gebruikt het alleen als je drukwerk moet opleveren waar dit noodzaak is, en dat is alleen bij professionele drukkers ed. Die hebben A schermen die het min of meer kunnen zien, en printers die in de buurt komen.

Echter sRGB is het meest zinvol voor ons mortals. :)

Verder maakt het natuurlijk niet veel uit, maar het is wel handig om alles op elkaar af te stellen, dus de camera, de software ed.

Maar dank voor je reactie. Zo zie je maar dat we niet alleen naar je foto's kijken op het scherm :)

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011 00:01 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Mooie plaat :up voor mij zeer herkenbare molens....

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp