Akira schreef:
Let behalve op de bewerking ook goed op de compositie, hoe breng je je onderwerp in beeld, wat breng je niet in beeld, zijn er lijnen te ontdekken die je kunt gebruiken om je onderwerp kracht bij te zetten. Dit maakt of kraakt vaak je foto. De bewerking is voor de finishing touch!
Ik ben het eigenlijk heel erg met je eens wat betreft compositie en nabewerking. Nabewerking zoals ik het zie is bedoeld om een goede foto nog net iets scherper en beter te krijgen.
Het is niet het meest boeiende stukje landschap waar ik die dag langs kwam maar terwijl ik stond wat te spelen met mijn lens, inzoomen-uitzoomen, wat tips uittesten met sluitertijden e.d. kreeg ik dat span met paarden in het vizier en knipte. En die vond ik dan weer wél leuk.
Ik zat me nog af te vragen of het zou helpen heel rigoreus een deel uit de foto uit te snijden zodat je vooral paard en wagen ziet omlijst door de twee bomen, maar zo belangrijk is het dan ook weer niet. Ik zou het dan puur doen om het leerproces. Om te zien hoe het werkt.
Els