Het is 27 apr 2024 15:54


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur voormalige schietbaan (HDR)
 voormalige schietbaan (HDR)
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008 19:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 682
Woonplaats: venlo
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Deze foto's heb ik in Venlo op de grote heide gemaakt.
Nu wordt dit niet meer gebruikt en staat het er weg te rotten...
Weer heb ik geprobeerd om er dmv HDR wat leuk van te maken..
Ben benieuwd wat jullie er van vinden..

Fotografie


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 voormalige schietbaan (HDR)
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008 20:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2006
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Even ter zijde, waarom heb je hier HDR toegepast, want volgens mijn bescheiden mening zijn deze foto's gewoon overdag genomen zonder al te grote contrastverschillen. Of zijn dit vingeroefeningen voor het grote werk, nu HDR booming bizznizz is. :)

Maar nu even over de foto's, ik vind ze flets, in het bijzonder #1.
Ook het onderwerp vind ik niet bijzonder

#2 vind ik een stuk beter van onderwerpkeuze. Maar ook hier een vlakke foto. En staan die schietgaten nu zo scheef of stond de camera uit het lood :D . Hoef je je trouwens niet voor te schamen, mij lukt het nooit om een waterpasse foto te maken ondanks de lijnen in de zoeker, maar bij het resultaat zie ik het wel :unsure


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 voormalige schietbaan (HDR)
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008 20:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 682
Woonplaats: venlo
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
die gaten staan zo scheef al de toren van pisa.ik heb het allemaal al wat rechter gezet...de rede dat ik hdr genomen heb is om het een en ander uit te proberen...ik ben pas begonnen met HDR...dus het is gewoon een probeersel...

foto 1 is inderdaad flets...als ik hem wat donkerder maak is het helemaal bagger...misschien omdat de foto's idd overdag gemaakt zijn.ik wist het niet dat dan hdr niet tot zijn recht komt dan...dus thanks voor de tip... :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 voormalige schietbaan (HDR)
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008 21:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6037
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De hoofdreden om HDR toe te passen is om een groter dynamisch bereik te krijgen. Je oog kan in zowel de schaduwen als in de felle zon tegelijk details onderscheiden. Je camera kan dit niet. Door meerdere fotos met verschillende belichting te combineren vang je dit probleem op. Je kunt dit dus bijvoorbeeld toepassen bij een felle lucht en veel schaduwpartijen.

In jouw geval is er niet echt sprake van uitgebreide schaduwpartijen en ook niet van een hele felle lucht. HDR is dus niet NODIG voor deze fotos. Sommige fotograven kiezen alsnog voor HDR om de foto een apparte look te geven, maar dit valt lang niet bij iedereen in de smaak. Het is in ieder geval niet zo dat je een slechte foto met HDR kan pimpen tot een interessante foto.

Ik vind HDR soms wel soms niet mooi. In dit geval kan ik helaas niet anders zeggen dat het niet zo mooi uitpakt, met name in 1, het is een fletse foto geworden en biedt geen interessante compositie (heeft dan weer weinig met HDR te maken). Foto 2 is veel interessanter, vraag me af of HDR het nou mooier maakt.

Overigens, fletse fotos moet je niet speciaal donkerder maken, maar vaak kun je beter het contrast verhogen, bijvoorbeeld met behulp van curves.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 voormalige schietbaan (HDR)
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008 21:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 682
Woonplaats: venlo
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
thanks akira..hier heb ik wat aan...
zelf was ik er ook niet erg tevreden over maar ik heb ze toch geplaatst om in ieder geval er wat van te leren....
ik ben weer een stukkie wijzer geworden... :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 voormalige schietbaan (HDR)
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008 21:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6037
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
graag gedaan hoor! we komen hier allemaal om te leren ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed