Het is 29 jul 2025 13:02

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Het Staelduinse Bos in 's-Gravenzande
 Het Staelduinse Bos in 's-Gravenzande
BerichtGeplaatst: 13 nov 2011 20:52 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sinds de zomer fotograaf ik pas en ik heb tot nu toe alleen nog maar evenementen gefotografeerd. Maar aangezien het nu winter wordt en er weinig evenementen zijn ben ik andere uitdagingen aan het zoeken. Ik wil me ook nog is storten op architectuur- en sterrenfotografie. Maar goed. Eerst onderstaande.

Vanochtend een rondje gelopen door het Staelduinsebos. De mooiste herfstkleuren raken langzaam weg, maar het blijft een mooie plek om foto's te maken.

F1
Fotografie

F2
Fotografie

F3
Fotografie

F4
Fotografie

F5
Fotografie

F6
Fotografie

F7
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 13 nov 2011 20:59 
Lid
Fotografie

Door de bomen het bos niet meer zien, das een gezegde die voor fotografen vaak een waarheid is. Door de vele bomen is het lastig een beeld vast te leggen die rustig is en de aandacht goed vasthoud, spelen met scherptediepte, diepte via pad of een duidelijke onderwerp zijn dan de handvaten voor de fotograaf.

Bij de eerste heeft het pad te weinig kracht om als onderwerp te dienen, en diepte te suggeren, de vele bladeren erop ontnemen deze de kracht.

Bij de tweede vlat het bankje tegen de drukte van de takken in de achtergrond weg, en is de opbouw wat centraal.

De derde is qua opbouw al sterker, de wortels zijn een mooi onderwerp in de scherptediepte, is alleen jammer dat je in het beeld erachter geen diepte legt via een pad oid.

Bij de vierde zijn de paddo's teveel bedekt door de bladeren, en springen deze er niet sterk uit.

De vijfde is altijd een leuk beeld, zou zelf iets aan de onderzijde weglaten, de onscherpte op de massieve stam is nu erg storend.

Bij de laatste twee had ik meer mijn best gedaan, om als detail een paar zwammen in closeup te nemen. Nu zo met een geheel overzicht en een grote scherptediepte hebben deze ook weinig kracht.

De derde en de vijfde hebben in mijn optiek de meeste fotografische inhoud, de overige smaken mij meer als registratie's :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 13 nov 2011 23:38 
Lid

Dankje Mendel, voor je uitgebreide antwoord. Met die opmerkingen kan ik wat mee en ik ga er dan ook zeker mee aan de slag.

Vooral met de tip om meer te spelen met de scherpte diepte en het naar voren halen van het onderwerp. Daar ga ik mee aan het werk. Dankje!

BerichtGeplaatst: 14 nov 2011 06:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Aan al de tips kan ik niets meer toevoegen.
Ik wens je wel veel fotoplezier met al de tips. :)

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp