Een aantal landschapjes uit de regio Utrecht van mij van de laatste maand. Zoals altijd ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
EDIT:

1b: Op een ander forum kreeg ik van verschillende mensen het commentaar bij deze foto dat er toch wel een onderwerp miste. Nu had ik ook nog een versie waar er een tractor over de dijk reed. Persoonlijk vond ik het in eerste instantie niet het meest aantrekkelijke onderwerp, maar ergens heeft het ook wel wat. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
1a: Noordelijke dijk van de Lek bij Everdingen op een mistige ochtend. Ik vond hier de lijn van de weg en de combinatie van kleuren rood/groen/geel/blauw erg mooi.
2: Oever van de Lek vlak na zonsopkomst. Het was nagenoeg windstil en het water was erg vlak. Ik koos een laag standpunt en wachtte totdat er een boot langs gevaren was, de hek/boeggolf zorgde hier voor mooi opspattend water.
3: Een dijkje rond fort Honswijk op een mistige ochtend. Ik was hier in de winter al eens langsgereden en wist dat hier bij de slingerende weg in het voor/najaar de zon er recht achter zou opkomen. Een paar weken geleden ben ik hier op meerdere momenten geweest, waarbij het de ene dag zó mistig was dat je het einde van de bocht op de voorgrond nauwelijks kon zien liggen, de andere ochtend was er zelfs helemaal geen mist. Gelukkig was er nóg een ochtend over, waar er precies op het moment nadat de zon een paar minuten op gekomen was er een paar mooie mist flarden door het landschap dreven.
4: Molentje halverwege Baambrugge en Abcoude. Toen ik hier 's avonds aankwam, waaide het redelijk en was de molen tot mijn verrassing nog draaiende. Ik koos een sluitertijd zodanig dat er een mooie beweging in de wieken kwam. Hierdoor raakte ook de golven op de voorgrond bewogen, wat ik wel een leuk dynamisch effect vond geven.
.