Zag dat je geen bezwaar tegen bewerken hebt. Heb ff met je eerste foto gespeeld, en kom hier op uit:

Zo is hij net wat sprekender. Heb hem geopend in fotoshot. Heb kwa levels de linkergrens naar rechts getrokken (15). Heb vervolgens curves geopend en een s-vormige curve getrokken. Omdat dit effect wat overdreven was heb ik de dekking van de laag ergens tussen 30 en 40% gezet.
Daarna heb ik nog wat delen rondom de waterval met de burntool bewerkt met een vrij grote zachte brush met exposure op 50% gericht op de midtones. Heb de waterval zelf niet meer aangeraakt, maar hier kun je ook eventueel naar smaak nog in burnen en dodgen, net wat je wilt.
Tot slot heb ik nog wat verscherpt met Unsharp Mask, klein beetje maar, en heb ik een kadertje eromheen gezet, ik vind een kader toch altijd wel een mooiere uitstraling geven aan een foto.
Oja, had ook nog een heel klein reepje van boven je foto afgesneden zodat je net een deel van de wat overbelichte lucht niet meer ziet.
Ik heb geprobeerd niet te overdrijven, en je kan nog veel verder hier in gaan natuurlijk, maar dit zijn de basics die ik vaak gebruik om een vlakke foto wat op te fleuren.