Het is 18 mei 2025 18:06

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ierland
 Ierland
BerichtGeplaatst: 19 dec 2008 22:10 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een aantal foto's gemaakt in Ierland op onze vakantie! Ik hoop dat ze hier op de juiste plek staan.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Wederom stel ik jullie op/aanmerkingen op prijs!

Ps, ik heb de fout gemaakt ze als .jpg te maken, wat volgens mij niet goed is voor de kwaliteit :blush

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ierland
BerichtGeplaatst: 20 dec 2008 14:51 
Lid

Allemaal sprakeloos erdoor? lol..........

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ierland
BerichtGeplaatst: 20 dec 2008 16:53 
Lid
Fotografie

Allereerst lijken vooral de eerste foto's heel erg onscherp. En vooral bij de laatste foto staat de horizon behoorlijk scherp.
In elk geval erg jammer dat je ze alleen in JPEG hebt.
Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik als ik niet let op de scherpte, de foto's vrij saai vind.
Een reden is het saaie licht wat je had. Standpunt vaak te standaard vanuit staande positie.
En compositie ook niet geweldig helaas.
Ik ben wel van mening dat je er meer van had kunnen maken in elk geval.
Sorry voor het wat negatieve commentaar. Ik hoop dat ik het goed heb kunnen onderbouwen zodat je er wat mee kan?

Profiel op dit foto forum
 Ierland
BerichtGeplaatst: 20 dec 2008 17:23 
Lid
Fotografie

Deels ben ik het met Vin1 eens, vooral hetgeen hij zei over het licht (moment van de dag / tijd van het jaar??).
Hier mijn gedachten:
1. Indrukwekkende foto van een spectaculaire waterval, wat hier mist is een fraai contrast en sterke kleuren. Ik zou hier op zijn minst nog wat aan de levens en / of curves trekken.

2. Is al minder fraai dan 1 maar opzich nog steeds een aardige foto, hij is alleen erg onscherp waar hij dat niet zou moeten zijn.

3. Deze foto kan mij niet pakken, wat heb je hier geprobeerd vast te leggen?

4. Niet slecht, zou hier een rand van de onderkant afhalen van ongeveer 5cm, tot net onder de kade rechts. Lijkt een heel klein beetje schuin naar rechts te hellen. Ook is de foto wat lelijk van kwaliteit, maar dat ligt aan de jpg instelling denkik.

5. Ik denk dat het daar heel mooi was, maar op de foto komt het niet over. De takken links en rechts zijn te weinig om als kader te dienen en storen nu vooral. Verder is de foto te leeg, mist een eyecatcher.

6. Wat hier meteen opvalt is dat hij enorm scheef staat. Zou hem meteen rechtzetten. Verder kan ook hier een enorm stuk van de onderkant af tot aan de reflecties van de heuvels. De lucht is fraai maar kan wat meer contrast gebruiken. Ook hier moeten levels, curves en de dodge en burn tools van photoshop je kunnen helpen. Verder mist deze foto ook wel een beete een eyecatcher.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Ierland
BerichtGeplaatst: 20 dec 2008 17:43 
Lid
Fotografie

Zag dat je geen bezwaar tegen bewerken hebt. Heb ff met je eerste foto gespeeld, en kom hier op uit:

Fotografie

Zo is hij net wat sprekender. Heb hem geopend in fotoshot. Heb kwa levels de linkergrens naar rechts getrokken (15). Heb vervolgens curves geopend en een s-vormige curve getrokken. Omdat dit effect wat overdreven was heb ik de dekking van de laag ergens tussen 30 en 40% gezet.
Daarna heb ik nog wat delen rondom de waterval met de burntool bewerkt met een vrij grote zachte brush met exposure op 50% gericht op de midtones. Heb de waterval zelf niet meer aangeraakt, maar hier kun je ook eventueel naar smaak nog in burnen en dodgen, net wat je wilt.

Tot slot heb ik nog wat verscherpt met Unsharp Mask, klein beetje maar, en heb ik een kadertje eromheen gezet, ik vind een kader toch altijd wel een mooiere uitstraling geven aan een foto.

Oja, had ook nog een heel klein reepje van boven je foto afgesneden zodat je net een deel van de wat overbelichte lucht niet meer ziet.

Ik heb geprobeerd niet te overdrijven, en je kan nog veel verder hier in gaan natuurlijk, maar dit zijn de basics die ik vaak gebruik om een vlakke foto wat op te fleuren.

Ierland
BerichtGeplaatst: 20 dec 2008 19:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Je serie oogt idd wat saai en standaard, zit niet echt spanning in.
Verder zijn ze echt ver over de top verscherpt, bij sommige is het beeld zelfs aan het afbrokkelen.
Ik denk dat je qua kleuren nog wel het een en ander kan doen om ze wat aantrekkelijk te maken.
Succes!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp