Het is 21 aug 2025 12:11

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 3x2
 3x2
BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 05:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben vandaag gaan wandelen en heb fotokes getrokken. Ik kom niet uit drie ervan.

Fotografie

Fotografie

Welke uitsnede verkiezen jullie? En, gaat dat wel met twee elletriekdraden zomaar dwars door je beeld? :dk

Fotografie

Fotografie

Ondanks dat dit tegen de zon getrokken is, vind ik het toch een min of meer gelukt fotoke. Ik vind de vloeiende lijnen in de lucht niet onaardig. Maar, welke camerapositie verkiezen jullie?

Fotografie

Fotografie

Opnieuw, welke camerapositie verkiezen jullie?

Het is de bedoeling dat ik iets leer. Dus, graag begeleid met een korte uitleg (hoeft niet lang te zijn). :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 3x2
BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 11:18 
Lid
Fotografie

Eerste foto: ik zou altijd proberen electriciteitsdraden uit beeld te houden, weg we snijden of weg te photoshoppen, TENZIJ ze een sterk lijnen spel vormen dat bijdraagt aan de foto. Hier zou ik ze dus zeker afsnijden.

Bij de laatste 2 kies ik gevoelsmatig voor een horizontale camerapositie. Dit heeft bij mij sowieso vaak de voorkeur bij landschapfotos, tenzij een object (bijvoorbeeld een slootje, een waterval etc) mooi te volgen is in verticale stand en er anders alleen maar teveel onnodige details in beeld komen. Maar dit is een heel algemene opmerking want je moet het echt van foto tot foto bekijken.
Bijvoorbeeld, bij foto 2 uit je serie van 3 is in verticale stand een enorme hoeveelheid grijze lucht die niet veel toevoegd, dus hier zou ik zeker voor horizontale stand gaan. Maar soms kan een grote egale vlakte juist "rust" geven aan een foto en pakt het wel weer goed uit

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 3x2
BerichtGeplaatst: 15 sep 2012 12:33 
Lid
Fotografie

Bij de eerste plaat spelen met contrasten en lokale contrasten, heb je sterk beeld met dwingende opbouw te pakken.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp